رشت- خبرنگار همشهری: 2 مرد که به اتهام قتل رئیس سابق منابع طبیعی ماسال، به قصاص محکوم شده بودند، در زندان لاکان رشت به دار آویخته شدند.

شامگاه 7 اردیبهشت 84، خانواده مهندس ناصر پیروی، رئیس منابع طبیعی ماسال با پلیس تماس گرفتند و ماموران را در جریان ناپدید شدن مرموز پدرشان قرار دادند.

آنها در تشریح ماجرا به ماموران گفتند: صبح امروز مهندس پیروی سوار بر خودرواش خانه را برای رفتن به محل کارش در شهرستان ماسال ترک کرده اما تا‌کنون به خانه برنگشته و تلاش آنها برای پیدا کردن او بی‌نتیجه مانده است.

به‌دنبال این تماس، جست‌وجوی پلیس برای یافتن ردی از مرد گمشده آغاز شد و صبح روز بعد در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران در جریان پیدا شدن جسد مردی در منطقه جنگلی هفت‌رودخان صومعه‌سرا قرار گرفتند.

با حضور گروه تحقیق در این محل، مشخص شد جسد متعلق به مهندس پیروی است که عاملان جنایت بعد از بریدن سرش، او را در این منطقه رها کرده و متواری شده‌‌اند.

با این اطلاعات، پلیس که با معمایی جنایی مواجه شده بود بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری قاتلان رئیس منابع طبیعی ماسال را آغاز کرد و بعد از بررسی‌های تخصصی به سرنخ‌هایی از چند مرد دست یافت که نشان می‌داد آنها به خاطر اختلافاتی که با مقتول بر سر قطع درختان و تخریب و تصرف منابع طبیعی ماسال داشتند، مدام او را تهدید می‌کردند.

با این سرنخ‌ و شناسایی چند نفر از آدم‌ربایان، تمامی آنها به اداره پلیس انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به ربودن مهندس اعتراف کردند.  آنها گفتند: ما از ماجرای قتل بی‌خبر بودیم و نمی‌دانستیم قرار است مهندس کشته شود.

چند روز قبل از حادثه 2 مرد به نام‌های پرویز و افراسیاب به سراغ ما آمدند و خواستند تا مهندس را برباییم و نزد آنها ببریم.

ما هم صبح روز 7 اردیبهشت، سوار بر یک خودروی سواری، راه مقتول را سد کرده و با تهدید اسلحه او را از خودرواش پیاده کردیم. سپس وی را به‌ جاده‌ جمعه‌ بازار بردیم و در آنجا تحویل‌ پرویز و افراسیاب دادیم و دیگر خبری از سرنوشت وی نداشتیم تا اینکه شنیدیم مهندس به قتل رسیده است.

با این اعترافات، افراسیاب و پرویز از سوی پلیس دستگیر شدند و در جریان بازجویی‌ها به جنایت اعتراف کردند.

به این ترتیب به دستور رئیس‌کل دادگستری استان گیلان، محاکمه ویژه متهمان در شعبه 12 دادگاه کیفری این استان آغاز شد و قاتلان رئیس منابع طبیعی ماسال پای میز محاکمه رفتند.

در جریان این محاکمه، پرویز که‌ متهم‌ ردیف‌ اول‌ پرونده‌   بود در دفاع از خود گفت‌: افراسیاب به‌ من‌ گفته‌ بود که‌ می‌خواهد مهندس‌ پیروی‌ را تنبیه کند.

به همین خاطر از ما خواست وی را به او تحویل دهیم اما بعد از اینکه مهندس را تحویل‌ گرفت،‌ او را به‌ جاده‌ هفت‌ رودخان‌ برد و همانجا وی را به‌ قتل‌ رساند.

اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که افراسیاب بعد از حضور در جایگاه مدعی شد در این جنایت نقشی نداشته و پرویز مهندس پیروی را به قتل رساند. 

بعد از اظهارات متهمان و ختم جلسه دادگاه، قضات شعبه پرویز و افراسیاب را به اتهام مشارکت در قتل عمد به قصاص محکوم کردند و پس از اعتراض متهمان، این حکم بعد از چند مرحله از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد.

با موافقت رئیس قوه‌ قضائیه با اجرای حکم قصاص، هر 2 متهم صبح روز پنجشنبه و در حضور اولیای دم مقتول، دادستان رشت، قاضی اجرای احکام و دیگر مسئولان محلی به دار آویخته شدند.

بنابراین گزارش، دیگر متهمان پرونده نیز به اتهام آدم‌ربایی به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند و یکی از آنها تبرئه شد.

کد خبر 68313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز