جمعه ۲۴ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: الا ووگلار (Ella Vogelaar)، وزیر امور خارجه هلند پس از انتقادهای سنگین به سیاستش در خصوص انضمام مهاجران استعفا داد.

روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل از لاهه گزارش داد، ووگلار بدین ترتیب به اتهاماتی واکنش نشان داد که حتی از جانب حزب خودش یعنی سوسیال دموکرات متوجه او شده بود.

استعفای این وزیر همچنین به دلیل بحث‌‌هایی صورت گرفت که در دولت ائتلافی هلند متشکل از احزاب مسیحی و سوسیال دموکرات بر سر چگونگی برخورد با ناآرامی‌های فزاینده و اقدامات خشونت‌بار در مناطق مسکونی مهاجرنشین بالا گرفته بود.

این وزیر که به دیدگاه‌های لیبرال شهرت دارد، حزب کار (PvdA) را در نشستی خبری متهم کرد که با سختگیری دولتی به قانون‌شکنی‌های «ناشی از مشکلات جوانانی» که از کشورهای غیرغربی مهاجرت کرده‌اند، واکنش نشان می‌دهد.

سیاستمداران PvdA اولین اعضای کابینه بودند که در ماه فوریه گذشته ائتلاف دولتی متشکل از احزاب مسیحی و سوسیال دموکرات به نخست‌وزیری یان پیتر باکننده (Jan Peter Balkenende) را ترک کردند.

ووگلار جانشین ریتا وردونک (Rita Verdonk) که مشهور به داشتن خط مشی سختگیرانه است، شده بود. وردونک که عضو حزب ملی خواهان آزادی و دموکراسی بود، در دسامبر 2006 با رای عدم اعتماد به سیاست پناهندگی‌اش برکنار شد.

کد خبر 68280

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز