همشهری آنلاین: صدها کشاورز و دامدار فرانسوی با وارد کردن گله‌ای از گوسفندان خود در زیر برج ایفل در اعتراض به نارسایی معیشتی، کمبود قدرت خرید و بالابودن هزینه‌ها دست به تظاهرات زدند و به سوی وزرات کشاورزی فرانسه راهپیمایی کردند

ظاهرا کمک‌های 250 میلیون یووریی وعده داده شده دولت به کشاورزان و دامداران نیز نتوانسته است مشکل آنان را حل کند و مانع تظاهرات امروز شود.

به گزارش ایرنا، کاهش قیمت محصولات کشاورزی و دامی و افزایش قیمت سوخت سبب شده است قدرت خرید و درامد کشاورزان و دامداران فرانسوی به شدت کاهش یابد.

میزان این کاهش به گفته مسئولان اتحادیه‌های کشاورزی ودامداری فرانسه بین 8 تا 15 درصد درآمد آنان بوده و نیروهای کار در این بخش را به شدت تحت فشار قرار داده است بگونه‌ای که در آمد ماهانه آنان از حداقل حقوق در فرانسه که 1200 یورو در ماه تعیین شده، کمتر شده است.

A herd of sheep walk near the Eiffel Tower in Paris, Thursday, Nov. 13, 2008 as farmers protested falling farm incomes amid the economic slowdown. Farming unions said the profit from the supermarkets is not being passed on to the individual farmer

A shepherd leads his herd of sheep near the Eiffel Tower in Paris, Thursday, Nov. 13, 2008. Farmers protested falling farm incomes amid the economic slowdown. Farming unions said profits from the supermarkets is not being passed on to the individual farmer.

Farmers protest behind a herd of sheep near the Eiffel Tower in Paris, Thursday, Nov. 13, 2008

چهارشنبه 22 آبان هم دولت فرانسه در نشست مشترکی با اتحادیه کارکنان این بخش اقتصادی مهم وعده کمک 250 میلیون یورویی را داد.

اتحادیه یاد شده اگر چه این اقدام را مثبت دانسته ولی آنرا برای نجات بخش دامداری و کشاورزی فرانسه و خروج از بحران ناکافی ارزیابی کرده است.

دولت فرانسه همچنین تصمیم گرفته مالیات و بیمه این بخش را در سال 2009 میلادی کاهش دهد و برای بخش جوانان کشاورز نیز وعده حذف چنین هزینه‌هایی را داده است.

کشاورزان و دامداران فرانسه خواستار دو برابر شدن این کمک‌ها برای رهایی از بحران کاهش قیمت محصولات خود هستند.

آنان همچنین نظارت بیشتر دولت بر قیمت محصولات کشاورزی در فروشگاه‌های بزرگ را خواستار شده‌اند

کد خبر 68267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز