سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: همراه با اعتراض‌های سنگین، یازدهمین محموله زباله اتمی با درجه غنای بالا سرانجام به انبار موقت در گورلبن در ساکسونی سفلی رسید

روزنامه نویه سوریشرسایتونگ گزارش داد، یازدهمین حامل باقی‌مانده از مواد سوختی نیروگاه‌های اتمی آلمان، 17 دقیقه بامداد روز سه‌شنبه به گورلبن وارد شد.

پلیس اعلام کرد در طول مسیر درگیری رخ نداد. مقامات پیش از این چندین مورد راهبندان را که ناشی از اعتراض مخالفان زباله هسته‌ای بود، رفع کردند. نیروهای امنیتی به خاطر تظاهرات مردم، در بالاترین سطح آمادگی به سر می‌بردند.

نصف روز تاخیر
کانتینرهای زباله هسته‌ای با بیش از نصف روز تاخیر به انبار موقت گورلبن وارد شدند. صدها پلیس هنگام بارگذاری کانتینرها در ایستگاه قطار داننبرگ (Dannenberg) در حدود 20 کیلومتری گورلبن بر اوضاع نظارت داشتند.

این محموله اتمی شامل بقایای سوخت هسته‌ای مصرف شده در نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان بود. این زباله به صورت موقت در تاسیسات بازفرآوری فرانسوی لا هاگ (La Hague) به کانتینرها منتقل شده بود. قطار ویژه به مقصد گورلبن سفر خود را از جمعه شب آغاز کرده بود. بدین‌ترتیب این سفر مجموعا حدود 80 ساعت طول کشید.[اعتراض گسترده به انتقال زباله هسته‌ای به آلمان]

کد خبر 68096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز