برای فراهم شدن امکان دسترسی آسان دانش آموزان در دور افتاده ترین نقطه کشور به کتاب میان موسسه خیریه دارالاکرام و نهاد فرهنگی «بوکبال» تفاهم‌نامه‌ای برای ارائه تسهیلات تخفیف ۶۰ درصدی و ارسال رایگان کتاب به امضا رسید.

بهاره خسروی / محله

همشهری آنلاین،مدیر روابط عمومی موسسه خیریه دارالاکرام با اعلام این خبر در باره فعالیت های مجموعه بوکبال می گوید: «بوکبال با هدف حمایت از حلقه‌های اصلی چرخه‌ی تولید کتاب و ارتقای جایگاه کتاب در زندگی مردم و گسترش کتابخوانی مفید فعالیت می‌کند. این مجموعه در صدد ایجاد ارتباط موثر فرهیختگان جامعه با مخاطبان و نیز میان پدیدآورندگان و ناشرین و خوانندگان است.»

به گفته «محمد ابراهیم‌خانی» در این تفاهم‌نامه، بوکبال در برگزاری برنامه‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌ها، جشنواره‌ها، تولیدات فرهنگی دانش‌آموزان، معرفی فعالیت‌ها و ارتباط موثر با فرهیختگان و تولید محتوای فاخر، موسسه خیریه دارالاکرام را همراهی خواهد کرد. موسسه خیریه دارالاکرام نیز در معرفی و تهیه وب‌سایت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای بوکبال برای برقراری ارتباط موثر با روستاها، تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی، بودجه‌ لازم را برای تهیه کتاب در روستاهای محروم فراهم می کند.

شناسایی و معرفی دانش آموزان و استعدادها و حمایت از آنها در گوشه و کنار کشور از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است که ابراهیم خانی به آن اشاره می کند: «همچنین بوکبال متعهد شده است تا با برگزاری پویش‌های فرهنگی استعدادهای فرهنگی و هنری در روستاها و عشایر شناسایی و معرفی کند و دارالاکرام نیز این افراد بااستعداد را پشتیبانی و بورسیه کند.»

این مدیر روابط عمومی در پایان از اجرای طرح مطالعه هر ماه یک کتاب خبر می دهد و در این باره توضیح می دهد: «دارالاکرام و بوکبال به سبب این تفاهمنامه مجری طرح «هر ماه یک کتاب» خواهند بود. در این طرح این دو نهاد به طور مشترک با ارائه‌ تخفیف ۶۰ درصدی هر ماه یک کتاب ۵۰ هزار تومانی را با هزینه‌ ارسال رایگان برای هر یک از ۷ هزار دانش‌آموز بورسیه‌شده دارلاکرام ارسال خواهند کرد.»

کد خبر 682336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha