همشهری آنلاین: تیم گامبا اوزاکا ژاپن با غلبه بر آدلاید قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 2008 شد

به گزارش واحد مرکزی خبر تیم گامبا اوزاکا در مجموع دو بازی رفت و برگشت موفق شد با نتیجه 5 بر صفر آدلاید یونایتد استرالیا را شکست دهد و جام قهرمانی رقابت‌های جام‌باشگاه‌های آسیا 2008 را از آن خود کند.

گامبا اوزاکا در بازی دوم فینال رقابت‌های لیگ قهرانان آسیا توانست در آدلاید و در حالی که تیم آدلاید یونایتد برای جبران شکست سه بر صفر بازی اول فینال به میدان آمده بود این تیم را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو بردارد.

در این دیدار لوکاس بازیکن اهل برزیل گامبا اوزاکا در 15 دقیقه اول دو گل برای گامبا زد تا این تیم به قهرمانی باشگاه‌های آسیا نزدیک شود. نماینده ژاپن قهرمان آسیا شود. 
 
در حالی که آدلاید امید کمی برای جبران باخت 3-0 داشت گامبا در دقایق 4 و 15 بازی برگشت دروازه حریف را باز هم باز کرد تا قهرمانی را از آن خود کند.

اگرچه آدلاید با حمایت تماشاگران خودی که همه ورزشگاه را پرکرده بودند در سه دقیقه اول خطرناک نشان داد اما در دقیقه چهارم نام قهرمان پررنگ شد.

در این لحظه مارک بیریتی دروازه بان 17 ساله آدلاید شوت سنگین هایاتو ساساکی را ناقص دفع کرد تا لوکاس با ضربه ای آسان توپ را به تور بچسباند.

در دقیقه 15 لوکاس پاس نفوذی فوتاگا را کنترل کرد و با ضربه ای زیبا گل دوم و آخر بازی را به ثمر رساند.

در دقیقه 26 بازی ضربه سر کریستیانو وارد دروازه گامبا شد اما کمک داور بازی به علامت آفساید پرچم زد تا امید هرگز به خانه آدلاید برنگردد. همین بازیکن در دقیقه 66 بازی هم اگر کمی تسلط بیشتر روی توپ داشت می توانست فوجیگایا دروازه بان گامبا را مقهور خود کند که این اتفاق نیفتاد.

در پایان گامبا جام قهرمانی را بدست آورد و در کنار آدلاید شکست خورده جواز ورود به جام جهانی باشگاه های جهان را دریافت کرد.

به این ترتیب و یکسال بعد از آنکه اوراوا ردز ژاپن اولین قهرمان دور جدید لیگ قهرمانان آسیا نام گرفته بود[در همین رابطه] گامبا در آخرین دور برگزاری این مسابقات جام را برای بار دوم به خانه برد.

از سال 2009 بازیهای لیگ قهرمانان آسیا با شرایط حرفه ای تر و مقررات تازه ای برگزار می‌شود.

کد خبر 68232

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز