روابط ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حوادث تلخ این روزهای کشور، احتمال خاموشی و کمبود برق و نیز برخی مسائل اجتماعی و اقتصادی دیگر موضوعاتی بودند که نمایندگان مجلس در فضای مجازی به آنها اشاره داشتند.

مجلس

به گزارش همشهری، علیرضا ورناصری، نماینده مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری حقوق کارکنان قراردادی و موقت وزارت نفت را مطرح کرد و نوشت: «مجدداً طی نامه‌ای به ریاست محترم جمهور و مسئولان ذیربط، ضرورت اِعمال افزایش حقوق کارکنان قرادادی بویژه کارکنان زحمتکش قرارداد موقت وزارت نفت منطبق با معیارهای مصرح قانون، مشابه سایر کارکنان تابع قانون کار، وفق مصوبات شورای عالی کار را جهت ممانعت از تضییع حقوق این کارکنان، پیگیری نمودم.»

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون انرژی نیز هست درباره کمبود انرژی در کشور نوشت: «نتیجه بی‌توجهی به توسعه کمی و کیفی صنعت برق در گذشته، قطعی مداوم برق است که تا سال‌ها کشور گرفتار آن خواهد بود. هرچند که امروز وزارت نیرو میراث‌دار کم کاری گذشتگان است اما جلوی ضرر هر کجا گرفته شود، منفعت است. البته مسئولانی که در این زمینه ترک فعل کردند نیز باید پاسخگو شوند.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی هم به تبعات روانی حوادث بر جامعه اشاره کرد و نوشت: «آثار روانی متروپل چون پلاسکو بر جامعه و خصوصاً خانواده جانباختگان برای همیشه باقی است. رسیدگی به علل و عوامل افزایش طبقات در مراحل ساخت، بی توجهی به هشدارها، مجازات عاملان با حکمی بازدارنده تا از تکرار آن در جای دیگر جلوگیری کند تکلیفی است که بر دوش نظام سنگینی می‌کند.» این عضو کمیسیون اجتماعی در توئیت دیگری با انتشار هشتگ ایران مقتدر به روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و نوشت: «تصمیم ایران مبنی بر قطع فعالیت دوربین‌های فراپادمانی آژانس و اجرای آن از امروز با حضور سخنگوی سازمان انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته‌ای حداقل پاسخ ایران به بی توجهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همکاری‌های گسترده ایران با آژانس است.»

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر و دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی با انتشار هشتگ مقاومت و اشاره به نقل قولی از «یوغاف کارمل» تحلیلگر رژیم صهیونسیتی در توئیتر خود نوشت: «نگرانی اسرائیلی‌ها حاکی از آن است که تهدیدات موشکی نیروهای مقاومت در دریا به تهدیدی جدی برای اقتصاد اسرائیل در دریا تبدیل شده به ویژه زمانی که صحبت سکوهای گاز و وابسته بودن دو سوم تجارت خارجی اسرائیل به دریا به میان می‌آید.»

احمد راستینه، ‏نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد بن و سامان در مجلس هم درباره دیدار رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صهیونیست‌ها اینطور نوشت: «دیدار گروسی با سران رژیم اسرائیل، اعتبار فنی آژانس را بر باد داد. افکار عمومی از هم‌اکنون اقدامات او را متأثر از این سفر ارزیابی می‌کنند. اگر شورای حکام با دروغ‌های رژیم اسرائیل قطعنامه غیر فنی صادر کند، بر اساس قانون اقدام راهبردی مجلس، دولت باید با تصمیمی فنی آژانس را تنبیه کند.»

وحدت فراموش شدنی نیست

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس و سخنگوی کمیسیون انرژی هم به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران حج اشاره داشت و در توئیتر نوشت: «تذکرات امروز رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار در خصوص پرهیز جدی از اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و لزوم پرداختن به اشتراکات به جای اختلافات، نشان دهنده دیدگاه مترقی و چارچوب نظری و عملی جمهوری اسلامی در این خصوص می‌باشد. وحدت کلمه، رمز پیروزی است.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری حادثه تصادف قطار مشهد – یزد با یک بیل مکانیکی را مورد توجه قرار داد و نوشت: «ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه خروج قطار محور مشهد یزد، رسیدگی فوری به مصدومان و برخورد با مقصران حادثه حداقل‌های مورد انتظار جامعه است. قطعاً این موارد را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.»

رمضانعلی سنگدوینی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی که رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی نیز هست با مخاطب قرار دادن شخص وزیر بهداشت اینطور توئیت کرد: «تک رقمی شدن آمار جانباختگان ویروس کرونا موجب افتخار برای وزیر بهداشت و خروج گریان پرستاران طرحی خط مقدم کرونا که در آرزوی تمدید و تبدیل وضعیت هستند، شده است. وزیر بهداشت چه پاسخی در خصوص این ظلم و این ناامیدی آشکار دارد؟»

‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم به نقص قانونی در وزارت بهداشت اشاره داشت و نوشت: «عدم توجه و اهتمام کافی به موضوع پیشگیری و بهداشت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. برای مثال: اختصاص بیش از ۷۷ درصد از اعتبارات امور سلامت به فصل درمان، مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۹.»

سرمایه‌های انسانی و طبیعی

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس هم در توئیت خود به اهمیت سرمایه‌های ملی اشاره کرد و نوشت: «اداره کردن کشور با تاراج سرمایه‌های خود هنر نیست و پیشرفت محسوب نمی‌شود. سرمایه‌های ما معادن و منابع طبیعی و میراث فرهنگی ما است ولی مهم‌تر از همه آنها نیروی انسانی و استعدادهای نهفته در آنهاست.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد نیز امنیت سامانه‌های نهادها را سوژه توئیت خود قرار داد و نوشت: «حاکم بودن سازوکار مناقصه بر"ایجاد و نگهداری سامانه‌ها" دلیل اصلی هک شدن سامانه‌هاست. زمانی‌که امنیت وکیفیت را قربانی ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین شرکت‌ها کنیم اطلاعات‌مان بدست هکرها و سرویس‌خارجی خواهد افتاد! این موضوع ازمباحث جدی اقتصاد دیجیتال و امنیت اطلاعات و داده درکشور است.»

احمد نادری، نائب رئیس کمیسیون آموزش هم به ضعف‌های مربوط به مصوبات کنکوری پرداخت و نوشت: «اصلاحیه‌های متوالی بر مصوبه کنکوری شورا، نشان از ضعف اساسی آن دارد. مصوبه امروز شورای انقلاب فرهنگی، هم خلاف تعهد به مجلس بود، هم خلاف قانون و هم خلاف عدالت آموزشی است. این مصوبه جامعه ایران را برای همیشه طبقاتی و مافیا را هزاران سر خواهد کرد. آقای رئیسی، نگذارید این اتفاق بیفتد.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس هم با اشاره به ماجرای متروپل و انتشار هشتگ مین‌گذاری نجومی در توئیتر نوشت: «برج متروپل آبادان زمان استاندار روحانی افتتاح شد، زمان رئیسی فروریخت. رانت ارز ۴۲۰۰ بدست جهانگیری تعیین شد، زمان رئیسی خنثی شد. امنیت شبکه سامانه پمپ بنزین‌ها و شهرداری تهران، سالها توسط امثال زنگنه و نجفی رها شد، زمان رئیسی و زاکانی هک شد تا مردم را ناراضی کند.»

کد خبر 682028

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha