سیدحسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین معتقد است برخی حوادثی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده نتیجه توطئه دشمنان انقلاب و برخی حادثه بوده‌اند. در چنین شرایطی باید مسئولین بیشتر به میان مردم بیایند و با مردم گفت‌وگو کنند و در پی افزایش رضایتمندی جامعه باشند.

نقوی

همشهری آنلاین- حق شهروندی: حوادث چند روز اخیر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته و افکار عمومی را برانگیخته است؛حادثه غمبار متروپل آبادان، هک سامانه‌های شهرداری تهران، سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی شعبه دانشگاه و حادثه اخیر خروج قطار مسافری مشهد-یزد از ریل. حسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس و عضو فراکسیون رهروان ولایت، در گفت‌وگو با همشهری آنلاین معتقد است برخی از این حوادث نتیجه توطئه دشمنان انقلاب و برخی حادثه بوده‌اند. در چنین شرایطی باید مسئولین بیشتر به میان مردم بیایند و با مردم گفت‌وگو کنند و در پی افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی جامعه باشند. متن کامل گفت‌وگوی همشهری آنلاین با نماینده دوره‌های هشتم، نهم و دهم مجلس را در ادامه بخوانید.

در روزهای اخیر، حوادث تلخی در کشور رخ داده. به نظر شما وقوع این سلسله حوادث امری طبیعی است یا عده‌ای خرابکار مسبب وقوع آنها هستند؟

40 و چند سال است که دشمنان انقلاب انواع دسیسه‌ها را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی طراحی و اجرا کرده‌اند و تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن در بخش‌های مختلف جامعه بی‌اعتمادی و نارضایتی به وجود بیاورند. البته زمینه‌هایی هم وجود دارد و کشور مشکلاتی دارد. مثلا در پی اجرای سیاست‌های جراحی اقتصادی برای خیلی از اقشار مشکلاتی به وجود آمده و از طرف دیگر مقابله با فساد و رانت‌خواری جیغ‌های بنفش عده‌ای را به صدا درمی‌آورد که صاحب رسانه هستند و امکانات تبلیغاتی دارند. از آن‌طرف صهیونیست‌ها همه توانشان را روی ایران گذاشتند و جاسوس می‌فرستند و افرادی را در داخل می‌خرند و همه این فعالیت‌ها یک جا بروز می‌کند. برخی از این اتفاقات مانند هک کردن سامانه‌های شهرداری تهران و سرقت از بانک دانشگاه کاملا حساب‌شده بوده اما برخی دیگر مانند فاجعه متروپل آبادان برنامه‌ریزی شده نبود و فساد اداری عامل وقوع آن بود ولی دشمنان ما بسیار خوب از آن بهره‌برداری تبلیغاتی می‌کنند و به نحوی نشان می‌دهند که انگار خودشان این برنامه‌ریزی‌ها را کرده‌اند. هدف مجموعه این توطئه‌ها و سیاه‌نمایی‌ها این است که مردم را ناراضی کنند و تنش و بی‌اعتمادی به وجود بیاورند اما تاکنون موفق نشده‌اند.

با توجه به حجم اتفاقات مانند ترورهای اخیر، آیا می‌شود گفت تحریکات دشمنان علیه انقلاب اسلامی بیشتر شده است؟

بله، به نظر من در این برهه از زمان یک همبستگی خاصی بین قدرت‌های سلطه‌گر و کشورهای مخالف جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی با اپوزیسیون خارجی و فعالین معترض داخلی به وجود آمده است. شما ملاحظه کنید که پرونده هسته‌ای ایران بدون هیچ دلیلی و برخلاف همه مقررات بین‌المللی به شورای حکام ارسال می‌شود تا آنجا یک قطعنامه کاملا سیاسی علیه جمهوری اسلامی صادر شود.حال آنکه همه دنیا می‌داند ایران داوطلبانه مطابق پروتکل الحاقی نه مطابق مقررات NPT همکاری بسیار خوبی با آژانس داشته و به تمام سوالات آنها پاسخ داده است اما علی‌رغم همه این همکاری‌ها باز پرونده ایران به شورای حکام ارسال می‌شود تا ایران تحت فشار قرار بگیرد. از آن طرف رژیم صهیونیستی اسناد جعلی‌ای را به نمایش می‌گذارد تا کشورهای اروپایی و آمریکا را علیه ایران تحریک ‌کند. در داخل هم روز روشن جاسوس و تروریست اعزام می‌کنند و عملیات تروریستی در کشور ما انجام می‌دهند. این تهاجمات در عرصه بین‌المللی در زمانی صورت می‌گیرد که در داخل کشور سیاست اصلاح اقتصادی در حال انجام است؛ سیاستی که باید دولت احمدی‌نژاد، بعد دولت روحانی انجام می‌داد اما آنها کوتاهی کردند تا دولت رئیسی ورود کرد که این اصلاح انجام شود و سالم‌سازی و شفاف‌سازی بشود و پول و اموال ملت در جهت خدمتگزاری به آنها هدایت شود. در این شرایط دشوار ما می‌بینیم که بین همه مخالفین نظام یک همبستگی‌ای به وجود آمده است.

در چنین شرایطی که شما معتقدید دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی همبسته شده‌اند و از طرف دیگر مردم گرفتار مشکلات معیشتی بسیاری هستند، چه باید کرد که این اتفاقات تلخ و مشکلات مدیریت شود و حس نارضایتی و به دنبال آن بی‌اعتمادی به جامعه القا نشود؟

مقصد همه این برنامه‌ریزی‌ها این است که اقشار مختلف جامعه مثل کارگران، فرهنگیان، بازنشستگان، بازرگانان، کسبه، بانوان و جوانان و ورزشکاران ناراضی بشوند و به کف خیابان بیایند. در این شرایط 2 راه برای خنثی‌سازی این برنامه‌ها وجود دارد: نخست اینکه مسئولین به طور جدی به مشکلات مردم رسیدگی کنند و مشکلات را کم کنند و رضایتمندی ایجاد کنند. بعضی از اعتراضات مردم به حق است. باید به این حرف‌های حق رسیدگی کرد و اگر مدیری در پاسخگویی به مردم ناتوان است عزل شود. وقتی ما سیستم را اصلاح کنیم و با فساد مقابله کنیم قطعا زمینه رضایت مردم را ایجاد می‌کنیم. اما اگر ما در جهت رضایتمندی‌ها گام برنداریم نباید توقع داشته باشیم که مردم اعتراض نکنند. اگر مردم رضایتمندی داشته باشند گوش به حرف هیچ ضد انقلاب و رسانه خارجی و تبلیغات آنها نخواهند داد. راه دوم، دنباله‌روی از مشی مقام معظم رهبری است. ایشان با مردم راحت صحبت می‌کنند و مسائل را برای مردم تبیین می‌کنند. همه مسئولین، مدیران، وزرا، نمایندگان مجلس و دیگر مقامات دارای مسئولیت باید در بین مردم حضور پیدا کنند، با مردم صحبت کنند و شرایط کشور و برنامه‌های خود را برای آنها توضیح دهند. در همین مسئله اصلاح قیمت‌ها که یک  کار لازم بود به مقدماتی نیاز بود. ابتدا باید نظام پرداخت یارانه اصلاح می‌شد، طبقات یارانه‌بگیر کاملا مشخص می‌شدند و بعد اقدام می‌شد تا آن افرادی که یارانه می‌گیرند خودشان را در برابر افزایش قیمت‌ها توانمند ببینند. با گفت‌وگوی با مردم، بخش زیادی از توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

کد خبر 681966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • محمد طبیب چی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام . اول از همه تلویزیون را با برنامه های متنوع اصلاح کنید تا بتواند بازتاب واقعی از احوال جامعه و مردم باشد .