چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

آزاده بهشتی: آمار 66 درصدی گرایش کاربران اینترنتی به سمت گردشگری الکترونیک دلیل مستندی است برای پرداختن به موضوعی که ضرورت انکارناپذیر هزاره سوم بوده و برای پیشرفت و ارائه خدمات بهتر نیازمند تغییرات رفتاری اساسی است.

 در تحقیقاتی که در پایان آوریل 2003 از بیش از 2500 کاربر اینترنتی به دست آمد، بیش از 30 درصد  گردشگران تفریحی خدمات ارائه‌شده از طریق وب‌سایت‌ها‌ را مناسب‌تر از خدماتی دانسته بودند که از سوی آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود.

گردشگری الکترونیک طی چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته به‌طوری که در بازخوردهای بین‌المللی توانسته علاوه بر رضایتمندی استفاده‌کنندگان، سودآوری خوبی را نیز به‌دنبال داشته باشد؛ از این‌رو آژانس‌های مسافرتی که به این سمت گرایش ندارند باید هر چه سریع‌تر آمار خود را افزایش دهند. از آنجا که تنها یک‌سوم  کاربران اینترنت، آژانس‌ها را به وب‌سایت‌های مسافرتی ترجیح می‌دهند، این موضوع می‌تواند برای آینده این بخش تا حدودی نگران‌کننده باشد.

از سوی دیگر استفاده 33‌درصدی بازرگانان از این سیستم طی یک سال اخیر که نسبت به گردشگران معمولی یک‌درصد بالاتر است، نشان می‌دهد میزان اطمینان مسافران تجارتی به خدمات وب‌سایت‌های مسافرتی بیش از مسافران تفریحی است.نفوذ وب‌سایت‌های گردشگری نشان می‌دهد این روزها افراد بسیاری به اینترنت دسترسی دارند و استفاده از خدمات گردشگری الکترونیک برای رزرو جا و خرید برخی از کالاهای مرتبط  امری کاملا طبیعی شده است.

با نگاهی به تائید حضور گردشگری الکترونیک در تامین نیازهای اطلاعاتی کاربران درمی‌یابیم که بیش از نیمی از گردشگران از این فناوری برای کسب اطلاعات مسافرتی و قیمت‌های منطقه‌های مختلف استفاده می‌کنند. در این بین 55‌درصد از گردشگران تجاری، اینترنت را بهترین گزینه برای کسب اطلاعات کاری عنوان کرده‌اند.

کد خبر 68194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز