فرماندار ویژه شهرستان طبس درباره آمار جانباختگان حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل گفت: تعداد فوتی‌ها تا الان به ۱۷ نفر رسیده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد افزایش یابد.

خروج از ریل قطار طبس - یزد

به گزارش همشهری آنلاین، علی اکبر رحیمی فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: طبق بررسی‌های اولیه، حادثه خروج قطار مسافری مشهد- یزد بر اثر برخورد قطار با بیل مکانیکی رخ داده است.

رحیمی با اشاره به خروج قطار مسافری مشهد- یزد نزدیک ایستگاه عباس‌آباد طبس ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، اظهار کرد: حدود ۴۲۰ مسافر در این قطار در حال عزیمت به یزد بودند.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن نیز بلافاصله به محل اعزام شدند و ستاد بحران تشکیل شد، بیان کرد: به دنبال وقوع این حادثه، ۳ واگن از ریل خارج شده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه تاکنون ۳۰ نفر مصدوم و ۱۶ نفر مصدوم بدحال از این حادثه گزارش شده است، تصریح کرد: تاکنون تعداد فوتی‌ها حدود ۱۷ نفر گزارش شده، اما به علت اینکه نیروهای امداد و نجات در حال بررسی قسمت‌های دیگر واگن هستند، ممکن است این تعداد  افزایش یابد.

رحیمی با اشاره به کار بی وقفه برای بررسی حال مصدومان و بیرون کشیدن فوتی‌ها، افزود: مسافران سالم به طبس اعزام شدند تا انتقال آنان به یزد صورت گیرد.

 وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات شهرستان های بیرجند، طبس، فردوس و استان‌های همجوار برای خدمات رسانی به مصدومان و مسافران به کار گرفته شده است، تصریح کرد: ۳ بالگرد و ۱۲ دستگاه اورژانس در اولین دقایق وقوع حادثه به محل اعزام شد.

در حالی از مصدومیت ۳۰ مسافر خبر داده که پیش از وی مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: حال ۱۵ نفر وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر 681869
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • احمد IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    4 0
    با سلام، متاسفانه عدم هماهنگی بین سازمانها و ارگانها چنین حوادث وحشتناک و غم انگیزی بوجود میاره. وجود بیل مکانیکی در مسیر تردد قطار جای سوال داره و اگر هماهنگی می بود شاید شاهد این اتفاق نبودیم.
    • ناشناس IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 0
      اولین بار چنین حادثه رخ میدهد رو ریل قطاربدون هماهنگی وبدون نگهبان بیل مکانیکی چکارمیکرده معذرت خواهی به چه درد خانواده داغدار میخوره