همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید که به طور زنده از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد، از ادامه تلاش‌ها برای آشتی ملی در لبنان حمایت کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیرکل حزب الله تاکید کرد: حفظ آرامش لبنان در آستانه انتخابات در این کشور به نفع همه است.

وی گفت: به نفع همه است که به ویژه پس از انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت وحدت ملی، آرامش در لبنان حفظ شود.

سید حسن نصرالله یکی از مهمترین شروط حفظ آرامش را خودداری از متشنج کردن اوضاع و تحریک افراد علیه یکدیگر و انجام دادن فعالیت سیاسی بدون صدمه زدن به دیگران و متشنج کردن اوضاع دانست و بر لزوم پایبندی به اصول اخلاقی و سیاسی در نقد دیگران تاکید کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان از برخورد برخی احزاب و رسانه‌های لبنانی با طرح راهبرد دفاعی که میشل عون به سفارش میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان تهیه کرده بود انتقاد کرد.

سید حسن نصرالله گفت ما هم در خصوص این راهبرد که هنوز در نشست احزاب لبنانی مطرح نشده است ملاحظاتی داریم ولی آن را در جلسات گفتگو مطرح خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله از این که برخی رسانه‌ها این طرح را به تمسخر گرفته‌اند انتقاد کرد.

به گفته سید حسن نصرالله، در این راهبرد بر لزوم تقویت ارتش لبنان و تجهیز آن به سلاح‌های جدید از جمله در بخش دفاع هوایی تاکید شده است.

وی تاکید کرد: ارتشی که نیروی هوایی و زرهی نداشته باشد در واقع نیروی امنیتی است که لباس ارتش را پوشیده است.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد تجربیات مقاومت در لبنان و همچنین سرنوشت عراق و افغانستان و فلسطین و مسئله ایران نشان داد که هیچ قطعنامه بین‌المللی نمی‌تواند از هیچ کشوری به طور کامل دفاع و آن را از تجاوز در امان نگه دارد بنابراین لبنان برای دفاع از خود نیاز به مردان مبارز و قدرتمند و شجاع دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان از هماهنگی امنیتی بین لبنان و سوریه به گونه‌ای که تامین کننده منافع و امنیت هر دو کشور باشد حمایت کرد.

دبیرکل حزب الله همچنین از تجاوزات اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی به لبنان انتقاد کرد و مانورهای ارتش اسرائیل برای ایجاد هماهنگی بین نیروهای مختلف خود را تلاشی برای جلوگیری از تکرار شکستی دانست که در جنگ ژوئیه 2006 متحمل شد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اسرائیل به فعالیت‌های جاسوسی در خاک و آسمان لبنان مشغول است و کشف اخیر شبکه جاسوسی این رژیم در لبنان موفقیت بزرگی برای ارتش لبنان محسوب می‌شود.

وی هدف اسرائیل از فعالیت های جاسوسی را ترور رهبران مقاومت و همچنین ایجاد چند دستگی بین گروه‌ها و احزاب لبنانی از طریق اجرای ترورها دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اسرائیل را به اجرای جنگ روانی علیه لبنان و جنبش‌های مقاومت متهم کرد و گفت برخی شبکه‌های اینترنتی و تلویزیونی عربی به اسرائیلی‌ها در این جنگ کمک می‌کنند.

وی افزود: این کار از طریق وارد کردن اتهامات ساختگی برای مخدوش کردن وجهه مقاومت صورت می‌گیرد.


دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: نیروهای مقاومت لبنان از زمان پایان جنگ ژوئیه 2006 بیکار ننشسته‌اند و شبانه روز به تقویت خود مشغولند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مقاومت لبنان در حال انجام دادن وظایف خود با جدیت است.

وی گفت: مقاومت لبنان اکنون که در پایان سال 2008 است قدرتمندتر از هر زمانی و آماده تر از هر زمانی در گذشته است و اگر اسرائیل به خود جرأت حمله به لبنان را بدهد دست اسرائیل را قطع خواهیم کرد.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: تلاش مقاومت برای آماده نگاه داشتن و تقویت خود هیچگاه متوقف نشده است.

وی تاکید کرد: ما از دشمن غافل نمانده‌ایم بلکه خود را برای مقابله با آن آماده می‌کنیم.

 دبیرکل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد مقاومت لبنان هراسی از جنگ روانی دشمن ندارد.

سید حسن نصرالله  تاکید کرد: جنگ روانی دشمن به هیچ وجه نمی‌واند مقاومت را بترساند یا مجبور به عقب نشینی کند. وی تاکید کرد اسرائیل در جنگ ژوئیه 2006 بیش از کل جنگ‌هایی که با کشورهای عربی داشت حملات هوایی انجام داد ولی نتوانست مقاومت را مجبور به عقب نشینی کن

 دبیرکل حزب الله لبنان بر شکست خوردن سیاست‌های آمریکا در منطقه از جمله در عراق و افغانستان تاکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار،سید حسن نصرالله افزود: علت این شکست آمریکا ناتوانی این کشور یا کمبود تسلیحات یا کمبود حامیان در منطقه نیست بلکه شکست آمریکا ناشی از مقاومت ملت‌های منطقه است که در برابر طرح‌های آمریکا ایستادند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تحریف اظهارات آیت الله خامنه‌ای در رسانه‌های لبنان گفت این رسانه‌ها به نقل از آیت الله خامنه‌ای اعلام کردند که ما ،یعنی ایرانی‌ها، آمریکا را در لبنان شکست خواهیم داد در حالی که ایشان گفته بود طرح آمریکا در لبنان شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد ایران،‌ از لبنان برای به شکست کشاندن طرح آمریکا در منطقه استفاده نکرده است.

دبیرکل حزب الله درباره پیروزی باراک اوباما در انتخابات آمریکا گفت، من نمی‌خواهم پیش داوری کنم ولی سیاست در آمریکا ارتباطی با رنگ پوست ندارد.

وی تاکید کرد، منطقی نیست که در برابر استکبار و حکومت ظالم دست روی دست گذاشت و به مرحمت او امید بست، نباید منتظر تغییر دیگران نشست.

ملت زنده باید هرچه در جهان بگذرد وحدت خود را حفظ و قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی خود را تقویت کند. ملت زنده باید قوی باشد تا جهان به آن احترام بگذارد.

دبیرکل حزب الله به ملت‌ای منطقه توصیه کرد که به تغییر در آمریکا دل خوش نکنند.

دبیرکل حزب الله لبنان بر شکست خوردن سیاست‌های آمریکا در منطقه از جمله در عراق و افغانستان تاکید کرد.

سید حسن نصرالله افزود: علت این شکست آمریکا ناتوانی این کشور یا کمبود تسلیحات یا کمبود حامیان در منطقه نیست بلکه شکست آمریکا ناشی از مقاومت ملت‌های منطقه است که در برابر طرح‌های آمریکا ایستادند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به تحریف اظهارات آیت الله خامنه‌ای در رسانه‌های لبنان گفت: این رسانه ها به نقل از آیت الله خامنه‌ای اعلام کردند که : ما ،یعنی ایرانی‌ها، آمریکا را در لبنان شکست خواهیم داد" در حالی که ایشان گفته بود طرح آمریکا در لبنان شکست خواهد خورد.

وی تاکید کرد: ایران،‌ از لبنان برای به شکست کشاندن طرح آمریکا در منطقه استفاده نکرده است.

دبیرکل حزب الله درباره پیروزی باراک اوباما در انتخابات آمریکا گفت، من نمی‌خواهم پیش داوری کنم ولی سیاست در آمریکا ارتباطی با رنگ پوست ندارد.

وی تاکید کرد: منطقی نیست که در برابر استکبار و حکومت ظالم دست روی دست گذاشت و به مرحمت او امید بست، نباید منتظر تغییر دیگران نشست.

ملت زنده باید هرچه در جهان بگذرد وحدت خود را حفظ و قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی خود را تقویت کند. ملت زنده باید قوی باشد تا جهان به ان احترام بگذارد.

دبیرکل حزب الله به ملتهای منطقه توصیه کرد که به تغییر در آمریکا دل خوش نکنند.

 دبیرکل حزب الله لبنان از کشورهای عربی و اسلامی خواست از شرکت کردن اسرائیل در کنفرانس گفتگوی ادیان جلوگیری کنند.

 سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما با گفتگوی ادیان هیچ مشکلی نداریم، در جهان یهودیان و علمای دین یهودی زیادی وجود دارند که ارتباطی با صهیونیسم و اسرائیل ندارند و ما حاضریم با آنها وارد گفتگوی ادیان شویم.

سید حسن نصرالله افزود: گفتگو با اسرائیلی‌هایی که دستشان به خون فلسطینی‌ها الوده است و خانه های فلسطینی‌ها را در قدس و کرانه غرب تخریب می کنند اهانت به مسلمانان است.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد مقاومت لبنان هراسی از جنگ روانی دشمن ندارد.

کد خبر 68149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز