بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران نیمه ابری تا ابری، با خیزش موقتی گرد و خاک و یا نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی از مناطق غربی پیش‌بینی می‌شود.

گرد و خاک

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی ۵ روز آینده، آسمان صاف تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

در بعضی ساعات به‌ویژه در بخش‌های غربی و جنوبی استان از دوشنبه تا چهارشنبه (۱۶ تا ۱۸ خرداد) با خیزش موقتی گردوخاک یا نفوذ و گسترش گردوغبار انتقالی از مناطق غربی و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

همچنین طی ۲ روز آینده در دامنه‌ها و ارتفاعات، در ساعات بعدازظهر تا شب رشد ابر و گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.  

طی ۳ روز آینده در بیشتر نواحی استان، روند تدریجی افزایش دما و از پنجشنبه تا جمعه (۱۹ تا ۲۰ خرداد) کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌ ورامین و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌است.

طبق گزارش هواشناسی، آسمان تهران فردا (۱۷ خرداد) قسمتی ابری و از بعد از ظهر نیمه‌ابری تا ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و باران و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۸ خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری و در بعد از ظهر وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 681442
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    یعنی سه شنبه بعد از ظهر در تهران بارندگی میشود خدا را شکر