دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
۱ نفر

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، شکنجه زندانیان را از نزدیک تماشا می‌کرده است.

جینا هاسپل

به گزارش همشهری‌آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: «جینا هاسپل» در دوران خدمتش به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سال ۲۰۰۲، شکنجه یک زندانی تایلندی توسط بازجویان این سازمان را از نزدیک تماشا می‌کرده است.

براساس گزارش این روزنامه، هاسپل شخصاً جلسات بازجویی و شکنجه «عبدالرحیم النشیری» را که به ظن بمب‌گذاری زندانی شده بود، تماشا می‌کرد.

پیش‌تر نیز به اشراف هاسپل به تکنیک‌های بازجویی اشاره شده بود. او یادداشت‌هایی را درباره آنچه در جلسات بازجویی و شکنجه النشیری انجام شد، مکتوب می‌کرد و به واشنگتن می‌فرستاد.

علاوه بر شکنجه متهمان توسط نیروهای امنیتی آمریکا، گزارش‌های بسیاری درباره خشونت نیروهای پلیس این کشور در رسانه‌ها منتشر می‌شود. پلیس آمریکا هر ساله حدود هزار نفر را به قتل می‌رساند که در این میان ۲۵ تا ۳۰ درصد آن‌ها آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار هستند. این در حالی است که سیاه‌پوستان تنها ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

تحقیقات جدیدی که در دانشگاه هاروارد آمریکا در این خصوص انجام شده نشان می‌دهد افزون بر تأثیر مستقیم بر سلامت جسمی، این امر باعث آسیب‌های روحی و احساس تبعیض در بین سیاه‌پوستان آمریکایی شده است. پلیس آمریکا پیش از این نیز در جریان قتل «جورج فلوید» تبعه سیاه پوست آمریکایی، از روش‌های خشونت آمیز برای بازداشت او استفاده کرده بود که منجر به مرگ وی شد.

کد خبر 681436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha