پرنسس‌های دیزنی از سرزمین‌های جادویی خیلی دور نمی‌آیند،‌ بلکه آنها از افسانه‌های بسیار تاریک الهام گرفته شده‌اند. درواقع دیزنی قسمت‌های تاریک داستان‌ها را حذف کرد تا جزئیات غم‌انگیز را که برای کودکان مناسب نبود فیلتر کند. مانند بسیاری از فیلم‌های شاد و پرنشاط، داستان‌های شاهزاده‌ خانم‌های دیزنی تا جایی که می‌توانند جزئیات معمولی را رمانتیک می‌کنند.

والت دیزنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از cbr، بزرگ شدن به معنای برداشتن عینک‌های رنگی است که در برابر واقعیت‌های خشن دنیای واقعی از ما محافظت می‌کند. متأسفانه، این مساله شامل افسانه‌های کلاسیک دیزنی هم می‌شود که بیشتر نسل امروز با آنها بزرگ شده‌اند. بزرگسالان جوان انتظاراتی از عشق و داستان‌های عاشقانه دارند، اما عشق واقعی همیشه آن چیزی نیست که دیزنی از شاهزاده‌های جذاب و رفتارهای عاشقانه آنها به تصویر می‌کشد.

در این مطلب چند داستان از والت دیزنی را که در واقع ماجراهای تلخی دارند آورده شده است.

پایان داستان مولان یک تراژدی غم‌انگیز است

شایعاتی وجود دارد که شخصیت مولان در واقعیت وجود داشته است. در گذشته‌های دور زنی بوده که خود را به شکل سربازی درآورده بود تا در جنگ بجنگد. اما باید بگوییم که این شایعه صحت ندارد. مولان دیزنی در واقع از شعری به نام تصنیف مولان و رمانی به نام عاشقانه سوئی و تانگ در سال ۱۹۶۵ الهام گرفته شده است.

در انیمیشن مولان، مولان دختری است که یک سرباز می‌شود تا جای پدرش را در جنگ بگیرد. در رمان چو رنهو در سال ۱۹۶۵، مولان وقتی از جنگ به خانه می‌آید پدرش فوت کرده و مادرش دوباره ازدواج کرده است. بدتر از همه اینکه، هویت زنانه او کشف می‌شود و خان مولان را مجبور می‌کند تا عقد او شود. او با امتناع از پذیرش این سرنوشت پیچیده، گلوی خود را کنار قبر پدرش برید.

حقیقت‌های تلخ از پرنسس‌های دیزنی که تا به حال فاش نشده‌اند

سفیدبرفی در داستان اصلی انتقام می‌گیرد

سفیدبرفی و هفت کوتوله از سال ۱۹۳۷ نسل‌های متوالی را با سیب‌های سمی و آینه‌های جادویی سرگرم کرده است. دیزنی در ساخت این انیمیشن به غیر از خون و خونریزی، نسبتاً به افسانه اصلی برادران گریم وفادار ماند.

در هر دو نسخه، ملکه شیطان شدیدا به زیبایی سفیدبرفی حسادت می‌کند. با این حال، دیزنی هرگز به چهار سوء‌قصد ناموفق برای ترور شاهزاده خانم اشاره نکرد. سفیدبرفی با خوشی به پایان رسید، اما نه بدون انتقامی درخور. ساخته دیزنی با نجات شاهزاده اسنو به پایان می‌رسد، اما داستان گریم با انتقام گرفتن از ملکه شیطان به پایان می‌رسد. 

حقیقت‌های تلخ از پرنسس‌های دیزنی که تا به حال فاش نشده‌اند

خواهران ناتنی سیندرلا به طرز وحشتناکی رنج کشیدند

سیندرلای برادران گریم داستانی از عدالت کارمایی را روایت می‌کند که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. در نسخه دیزنی، شاهزاده به دنبال بانوی مرموز خود همه جا را جستجو می‌کند. او با یک کفش طلایی در دست، از هر دوشیزه‌ای در سرزمین تحت پادشاهی خود می‌خواهد که آن را امتحان کند. خواهران ناتنی شرور سیندرلا، با ترفندهای مختلف تلاش می‌کنند که پایشان را اندازه کفش سیندرلا کنند. شاهزاده که مسحور زیبایی سیندرلا شده بود، اعلام می‌کند که بعد از پیدا کردن محبوبش، عروسی سلطنتی بلافاصله برگزار شود. اما دو خواهر ناتنی شرور سیندرلا در روزی که ماموران شاهزاده برای امتحان کردن کفش به خانه آنها آمدند تلاش کردند تا سیندرلا برای امتحان کفش نیاید. درعوض، هر دو چشمشان توسط کبوترها نوک زده می‌شود.

حقیقت‌های تلخ از پرنسس‌های دیزنی که تا به حال فاش نشده‌اند

داستان اصلی «پری دریایی کوچک» بسیار ناراحت‌کننده است

نسخه دیزنی از پری دریایی کوچک به اندازه داستان اصلی هانس کریستین اندرسن دردناک نیست. در داستان اندرسن که در سال ۱۸۳۷ نوشته شده، تبدیل شدن آریل از پری دریایی به یک انسان بسیار مخوف و وحشتناک است. جادوگر دریایی به او هشدار می‌دهد که اگر دمش را برای داشتن پا فدا کند، آن پاها مانند شمشیری تیز می‌شود که او را آزار می‌دهد. پس از آن، هر قدمی که برمی‌دارد، گویی روی چاقوهای تیز راه می‌رود و دردش به همان اندازه طاقت‌فرسا خواهد بود. در عوض، آریل جذابیت خاصی خواهد داشت که هر کسی که به او نگاه کند جذبش می‌شود.

با همه اینها اریک با ازدواج با فردی دیگر قلب آریل را می‌شکند. آریل این شانس را دارد که به شکل اولیه خود بازگردد اما به قیمت جان اریک. آریل که از صدمه زدن به عشق واقعی خود امتناع می‌کند، سرنوشت غم‌انگیز خود را می‌پذیرد و تا ۳۰۰ سال که عمر یک پری دریایی است، به کف دریا تبدیل می‌شود.

حقیقت‌های تلخ از پرنسس‌های دیزنی که تا به حال فاش نشده‌اند

در نسخه‌های دیگر «زیبای خفته» آدم‌خواری وجود دارد

انیمیشن «زیبای خفته» دیزنی چهارمین نسخه در نوع خود است. از این چهار نسخه، تاریک‌ترین آن  Sun, Moon, and Talia  نوشته Giambattista Basile و The Sleeping Beauty in the Wood اثر Charles Perrault  است. در بازسازی زیبای خفته اثر Perrault، «آرورا» و دو فرزندش، توسط مادرشوهرش خورده می‌شوند. نکته مهم این است که انسان‌هایی که به ملکه داده شدند، آرورا و فرزندان سلطنتی او نبودند،‌ بلکه تماشاگران بی‌گناهی بودند که یک مباشر آنها را پیدا کرد تا جای آرورا و فرزندانش را بگیرند.

داستان اولیه اثر باسیل در مورد تالیا بسیار بدتر است. در حین محکومیت تالیا که درحالت نیمه‌مرگ بوده، پادشاهی به طور تصادفی به خانه متروک او وارد می‌شود و به او تجاوز می‌کند. تالیا با نوزادان دوقلو از خواب بیدار می‌شود و داستان با یک مورد وحشتناک سندرم استکهلم به پایان می‌رسد.

حقیقت‌های تلخ از پرنسس‌های دیزنی که تا به حال فاش نشده‌اند

راپونزل موهایش را از دست می‌دهد و تمام امیدش بر باد می‌رود

انیمیشن Tangled یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های پرنسسی دیزنی در تمام دوران‌هاست. علیرغم اینکه راپونزل در تمام عمرش در یک برج محبوس بود، همیشه می‌دانست که دنیا چیزهای بیشتری دارد. پرنسس فمینیست راه را برای قهرمانان امروزی هموار کرد. در نهایت، او یک پرنسس دیزنی بود که به دختران کوچک آموزش داد که نیازی به شاهزاده ندارند.

با این حال، افسانه اصلی گریم به اندازه فیلم محبوب ۲۰۱۰ دیزنی پیشرو نیست. هنگامی که جادوگر رابطه راپونزل با شاهزاده را کشف می‌کند، سر دختر جوان را می‌تراشد تا شب بعد شاهزاده را فریب دهد. این زوج به سرنوشت غم‌انگیزی دچار می‌شوند. او پس از افتادن از برج راپونزل کور می‌شود در حالی که در انتظار شوالیه خود با زره درخشان است، با فرزندان دوقلوی خود در جنگل زندگی می‌کند.

حقیقت‌های تلخ از پرنسس‌های دیزنی که تا به حال فاش نشده‌اند

کد خبر 681388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 73
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نا شناس IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    96 11
    چند تا شون رو می دونستم اگه سریال once upon a time(روزی روزگاری) رو نگاه کنید بیشتر اینا رو گفته
  • ف IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    ذهن دهه شصتی هارو با این کارتون های آشغال خراب کردن!