مجلس ادعای غلامرضا تاجگردون نماینده پیشین گچساران و باشت را در مورد اضافه کار و حق مأموریت نمایندگان رد کرد.

صحن مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین، غلامرضا تاجگردون هفته گذشته در صفحه شخصی خود اعلام کرد که مجلس یازدهم برای نمایندگان تا ۱۷۵ ساعت اضافه کار و ٧ روز مأموریت پیش بینی کرده است.

او این اقدام را "بی سابقه" و "تابوشکنی" نامید و نوشت با این تصمیم، وقتی نمایندگان به حوزه انتخابیه می روند، "مأموریت" به شمار خواهد رفت.

مجلس ادعای تاجگردون را رد کرد؛ نمایندگان اضافه کاری و حق مأموریت می گیرند؟ 

با این حال مجلس امروز این ادعا را "اطلاعات نادرست و تحریف شده" دانست؛ خبرگزاری خانه ملت نوشت که دریافت ۱۷۵ ساعت اضافه کار و ۷ روز حق مأموریت واقعیت ندارد.

در این اطلاعیه نوشته شده "تاکنون چنین اعداد و ارقامی در محاسبه حقوق نمایندگان وجود نداشته" و اطلاعات حقوق و دستمزد نمایندگان در "سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت سازمان امور استخدامی" ثبت شده است.

مجلس اعلام کرد بر اساس قانون(استفساریه ماده ۶ قانون انتخابات سال ۱۳۷۸) مبنای محاسبه حقوق نمایندگان مانند کلیه کارکنان دولت است.

حجت الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که "حقوق نمایندگان مانند سایر کارمندان ۱۰ درصد افزایش داشته و اتفاق جدیدی نیست."

او افزود که اضافه کار و حق مأموریت نمایندگان مجلس نسبت به دیگران "بیشتر محدود" شده است.

مجلس همچنین در پاسخ به آقای تاجگردون نماینده سابق گچساران و باشت، اعلام کرد افزایش ۲۵ درصدی مصوبه دولت برای اجاره دفاتر نمایندگان اعمال نشده است.

کد خبر 681181
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 1
    دونستنش ما را چکار؟