مناقشه روسیه و اوکراین بیش از ۱۰۰ روز است که ادامه دارد و با درگیری شدید بین هر دو طرف، کسی پایانی بر آن متصور نیست. با این حال، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نظر دیگری دارد.

رزنیکوف

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اسکای نیوز، او معتقد است که امکان دارد جنگ با روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ به پایان برسد؛ کمتر از یک سال با توجه به میزان حمایتی که اوکراین از سایر نقاط جهان دریافت می‌کند. او همچنین هشدار هولناکی برای کشورهای دیگر در صورت عدم توقف روسیه داد.

رزنیکوف در سخنان خود گفت: «روسیه به تلاش برای تصرف کل کشور ما ادامه می‌دهد. در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که جنگ چه زمانی پایان می‌یابد، اما پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه من این است که این کار در سال جاری امکان‌پذیر خواهد بود.»

او ضمن صحبت در مورد خطرات جنگ ادامه داد: «بعدی لهستان، کشورهای بالتیک، اسلواکی و دیگران خواهند بود. به همین دلیل است که ما باید روسیه را متوقف کنیم و آنها را در آینده مهار کنیم.»

مناطق جنوب شرقی دونتسک و لوهانسک همچنان در کانون توجه ارتش روسیه قرار دارند، زیرا اوکراین اعلام کرده که با موفقیت برخی از بخش‌های سیوریودونتسک را بازپس گرفته است.

سرگئی گادای، فرماندار استان لوهانسک روز شنبه گفت که ۳۰ درصد از شهر پیش‌تر تحت کنترل اوکراین است و به لطف آخرین ضدحمله علیه نیروهای روسی، آنها اکنون ۲۰ درصد دیگر را بازپس گرفته‌اند.

کد خبر 681166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعلی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 1
    من نمیدونم شما این خبر را از کدام شبکه تلویزیونی ویا مجازی باز نشر کردین ....ولی مستندا امروز اخبار تی ار تی ترکیه اعلام کرد روسیه به تصرف در آوردن کل ده درصد باقیمانده این شهرها دست به عملیات گسترده ای زده که کاربه درگیری های شدید داخل شهرها کشیده شده ....لطفا و خواهشا درمورد تیترهای خبریتون اخبار درست و صحیح را تیتر بزنید...نه بخاطر فالور ویا کامنت گذاشتن