روز سه‌شنبه قانونگذاران اتحادیه‌اروپا همه سازندگان گوشی‌های‌ هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم را به داشتن یک درگاه شارژر مشترک ملزم می‌کنند.

شارژر اتحادیه اروپا

به گزارش همشهری آنلاین، اتحادیه‌اروپا درصدد است که سازندگان گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی با درگاه‌های USB را به استاندارسازی برای داشتن یک درگاه شارژر مشترک وادار کند. اتحادیه اروپا مدل پورت USB-C را به‌عنوان درگاه شارژ مشترک قبول دارد.

واقعیت اینجاست که بیشتر گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف دارای پورت USB-C هستند، به جز یکی از آنها! از چالش‌های اصلی این قانون اتحادیه‌اروپا شرکت اپل است. مقر دفتر مرکزی اپل در کوپرتینو کالیفرنیا، سال‌هاست که علیه طرح یک درگاه شارژر مشترک اتحادیه‌اروپا تلاش ‌می‌کند، اما این تقلای اپل احتمالا  تا  چند روز دیگر به سرانجام ناکام خود برسد.

به گزارش رویترز، انتظار است که در همین روز سه‌شنبه (۷ ژوئن) قانونگذاران اتحادیه‌اروپا و نمایندگان کشورهای‌شان تصمیم نهایی را  در این زمینه بگیرند.  دیگر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدفون‌های بی‌سیم باید از پورت USB-C  برای قسمت شارژ استفاده کنند. نکته قابل توجه این است که مدل پورت باید روی خود دستگاه باشد و دیگر آداپتور تبدیل پورت‌ها کاربردی نخواهند بود.

در حالی که جدال بر سر درگاه‌های شارژ گوشی‌های هوشمند باقی مانده، برخی از قانونگذاران اروپایی در تلاش‌اند تا سازندگان لپ‌تاپ ها  را هم وادار به کارگیری درگاه شارژ مشترک USB-C کنند. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها در حال حاضر از درگاه USB-C استفاده می‌کنند، اما تعدادی از مدل‌های دیگر همچنان از مدل‌های دوشاخه استفاده می‌کنند. بر خلاف بحث پیرامون دررگاه‌های شارژ گوشی‌های هوشمند این الزام بر لپ‌تاپ‌ها برای برخی تولیدکنندگان خاص (به غیر از اپل) چالش‌ساز است، بنابراین  باز هم مخالفت‌های دیگری در این مسیر به‌وجود می‌آید.

گفتنی است که اقدامات بعدی اتحادیه اروپا درخصوص استانداردسازی شارژهای بی‌سیم خواهد بود. اگرچه که هنوز مشخص نیست اتحادیه دقیقا چه قوانینی را در این حوزه در نظر دارد.

خبر خوب این است که برخی تحلیلگران گزارش دادند اپل آزمایش آیفون‌های USB-Cدار خود را شروع کرده و احتمالا سال بعد عرضه می‌شود. همچنین گزارش‌هایی است مبنی بر اینکه اپل در حال آماده‌سازی بسته‌هایی برای دسترسی کاربران‌ لوازم جانبی قدیمی لایتنینگش به امکانات جدید USB-Cدار است. احتمالا این بسته‌ها به طور جداگانه عرضه می‌شوند، به‌عنوان نمونه وقتی‌ آیفون ۵ عرضه شد، آداپتور ۳۰ پین به لایتنینگ همراه این آیفون عرضه نشده بود.

کد خبر 681028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha