سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

کیکاووس زیاری: موفقیت‌های بین‌المللی «مامامیا» ادامه دارد.

این کمدی موزیکال که تابستان امسال در سطح بین‌المللی اکران عمومی شد، تبدیل به یکی از موفق‌ترین محصولات سینمایی در انگلیس شده است. فیلم که جولای امسال در این کشور به روی پرده سینماها رفت، تا به حال حدود 135 میلیون دلار فروش کرده که رقمی کلان است و تعجب و شگفتی تحلیلگران اقتصادی سینما را به همراه داشته است.

نمایش عمومی این فیلم در انگلستان همچنان با موفقیت ادامه دارد. تا به امروز «تایتانیک» با فروشی بالای 140میلیون دلار موفق‌ترین فیلم گیشه سینماهای انگلستان است و پیش‌بینی می‌شود «مامامیا» به این رقم نزدیک شود و حتی آن را رد کند. «مامامیا» که قصه زندگی و فعالیت‌های گروه موسیقی معروف دهه هفتادی سوئد به نام آبا را به تصویر می‌کشد، مریل استریپ و پیرس برازنان را در نقش‌های اصلی دارد. با آنکه این فیلم در آمریکا فروش خیلی بالایی نداشته (حدود 150میلیون دلار) ولی استقبال تماشاگران خارجی از آن خیلی خوب بوده است.

 فروش بین‌المللی فیلم تا به حال به حدود 415 میلیون دلار رسیده و چنین موفقیتی باعث شگفتی همگان شده است. این فیلم با نگاهی به یک نمایش موفق صحنه‌ای برادویی ساخته شده که اولین‌بار سال 1999 روی صحنه رفت، تماشاگران تئاتری هم استقبال خیلی خوبی از این نمایش کردند. در حال حاضر حدود 16هفته از اکران بین‌المللی «مامامیا» می‌گذرد و در 13کشور جهان (همچون آلمان، نیوزیلند، سوئد و آفریقای جنوبی) چندین هفته صدرنشین جدول هفتگی فروش بوده است. نزدیک به 48 کشور جهان این فیلم را نمایش می‌دهند.

منتقدین سینمایی هم می‌گویند مریل استریپ حتما جایزه بهترین بازیگر زن رشته کمدی یا موزیکال مراسم گلدن گلوب(کره طلایی) را خواهد گرفت. در عین حال پیش‌بینی می‌شود این بازیگر امسال برای پانزدهمین بار که یک رکورد تازه در اسکار است، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شود. او قبل از این‌ دوبار این جایزه را دریافت کرده بود.

«مامامیا» در انگلستان توانسته با موفقیت کلان خود این فیلم‌ها را در دور رقابت‌ها از میدان به در کند؛ «هری‌پاتر2» (132میلیون)، «هری‌پاتر3» (109میلیون)، «فول مونتی» (104میلیون)، «هری‌پاتر5» (100میلیون)،«هری پاتر4»(94میلیون)، «هری‌پاتر1»(91میلیون)، «خاطرات روزانه بریجیت جونز»‌(84میلیون)، «دقیقا عشق» (80میلیون) و «بریجیت جونز1»(78میلیون).

بانگاهی به این جدول کلی فروش، می‌توان دریافت مجموعه فیلم‌های «هری‌پاتر» و «بریجیت جونز» حاکم جدول گیشه فروش سینماهای انگلستان هستند. منتقدین سینمایی انگلستان از دوستداران بازی‌های کلاسیک و جذاب مریل استریپ هستند.

البته منتقدان آمریکایی حملات زیادی به فیلم کردند و آن را موزیکالی سطحی خواندند. با این همه فیلم موفق شده تماشاگران پرتعدادی بیابد.

کد خبر 68049

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز