دمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری پیشین روسیه گفت که تحریم‌ها علیه روسیه علیه شهروندان عادی و با انگیزه نفرت به آنها است.

مدودف

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گاردین، مدودف که به ولادیمیر پوتین در مورد مسائل امنیت ملی مشاوره می‌دهد، امروز (سه‌شنبه) در پستی در تلگرام گفت که «برنامه بی‌پایان تحریم‌های اقتصادی» نخبگان سیاسی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، بلکه ضررهایی را برای تجارت‌های بزرگ متحمل شده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه با اقداماتی موافقت کردند که بلافاصله بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه و ۹۰ درصد از آن را تا پایان سال را کاهش بدهد.

مدودف گفت که تحریم‌های نفت و گاز علیه مالیات‌دهندگان است و دولت را مجبور به کاهش بودجه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

او در صفحه تلگرام خود نوشت: «این تحریم‌ها دقیقا علیه مردم روسیه است و مهم نیست پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های آمریکایی و اروپایی چه چیزی غر می‌زنند؛ ما رئیس‌های شما را مجازات می‌کنیم، اما شما را دوست داریم کاملا مزخرف محض است. هدف از مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی روسیه و سایر دارایی‌های دولتی چیست؟ خیلی ساده؛ برای بدتر کردن اقتصاد، ضربه زدن به روبل، افزایش تورم و افزایش قیمت در فروشگاه‌ها که به معنای کاهش سطح زندگی یک روسی معمولی است. تحریم خرید نفت و گاز از روسیه؟ همان کاهش درآمدهای بودجه و مجبور کردن دولت به کنار گذاشتن تعهدات اجتماعی، از جمله شاخص‌سازی درآمدها.»

کد خبر 680302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • میثم IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 3
    چند ساله که همش فکر میکنم این اروپایی‌ها متوجه نیستن که این تحریم ها فقط به مردم آسیب میزنه، جدیدا متوجه شدم که میدونن،خوبم میدونن. لعنت به همشون که فقط حرف حقوق بشرو میزنن