چین اعلام کرده است که رزمایش‌های نظامی دو ناو هواپیمابر آمریکا را تحت نظر دارد.

ناو هماپیمابر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه چینی گلوبال‌تایمز، نیروی دریای آمریکا در روزهای شنبه و یکشنبه اقدام به تمرینات نظامی با دو ناو هواپیمابر کرده است. این رزمایش‌ها در اوکیناوا درست سه هفته بعد از تمرین‌های دریایی ارتش چین انجام شد.

محل رزمایش نیروی دریایی لیائونینگ چین هم چندان از منطقه رزمایش نیروی دریایی آمریکا دور نبوده و باید به این نکته اشاره کرد که گروه ارتش دریایی لیائونینگ هم مجهز به ناو هواپیمابر است.

گروه‌های ضربتی ناوهای آبراهام لینکلن و  ناو رونالد ریگان نیروی دریایی آمریکا به سمت آب‌های جنوب شرقی اوکیناوا حرکت کردند و تمرینات دو ناو هواپیمابر را از شنبه تا یکشنبه انجام دادند.

یکی از اصلی‌ترین میدان‌های نبرد احتمالی  چین و آمریکا در دریا در همین منطقه است. در صورت حمایت نظامی آمریکا از تایوان در جنگ احتمالی با چین، این منطقه در سراسر تنگه تایوان از اهمیت راهبردی برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رزمایش دو ناوهواپیمابر آمریکا پس از آن انجام شد که گروه ناو هواپیمابر لیائونینگ نیروی دریایی چین در ۲۱مه (اول خرداد) از طریق تنگه میاکو در غرب اقیانوس آرام  به سمت دریای چین شرقی بازگشتند. به گفته ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن، گروه ناو هواپیمابر چینی در اول ماه مه وارد اقیانوس آرام غربی شد و به گفته ناظران طولانی‌ترین و فشرده‌ترین تمرین در جنوب اوکیناوا و شرق جزیره تایوان بوده است.

کد خبر 679929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha