همشهری آنلاین: رئیس جمهوری یکشنبه‌شب 19 آبان در آستانه ولادت امام هشتم شیعیان با حضور در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که در مشهد مقدس برگزار شد طی سخنانی گفت: ملت عزیز ایران امروز مسئولیت دارد که امام حق را به جامعه بشری معرفی کند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد  با ابراز خرسندی از سعادت پابوسی این امام در چنین شبی و حضور در این مراسم طی سخنانی با بیان این‌که " خداوند متعال تمام این عالم را برای انسان خلق کرده است" اظهار داشت: اگر انسان را از جهان برداریم شاید دلیلی برای خلق عالم باقی نمی‌ماند. خداوند همه دنیا را برای انسان و انسان را نیز برای خود خلق و زمینه را برای رشد و تعالی او فراهم کرد تا انسان خود را از خاک بالا ببرد و اگر این بالا رفتن از او گرفته شود در واقع هدف از خلق انسان نیز عوض می‌شود؛ چراکه تمام عالم برای انسان و انسان برای کمال آفریده شد.

وی با اشاره به این‌که  در طول تاریخ انسان برای طی مسیر کمال همواره دو مشکل داشته است، توضیح داد: مشکل اول این است که انسان خداوند را نشناخته است، اما چرا؟ علت این است که خود را نشناخته و راه برای شناخت خدا در گرو شناخت انسان است. اگر انسان خود را بشناسد بلافاصله خدا را خواهد شناخت. اگر کسی خدا را بشناسد لحظه‌ای از حرکت به سوی کمال فروگذاری نخواهد کرد.

وی با اشاره به این نکته که خداوند متعال انسان کامل را به عنوان مظهر همه‌ اسماء خود آفرید و در برابر بشریت قرار داد، گفت: ‌در واقع خداوند انسان کامل را آفرید تا بشریت را راهنمایی کند و در واقع الگویی برای بشریت و در واقع واسطه انتقال همه زیبایی‌ها از خدا به عالم هستی باشد. اگر انسان کامل خلق نمی‌شد، خلق انسان نیز بی‌معنا بود. درواقع اگر بنا بود امامی آفریده نشود خلق این عالم بی‌حاصل و عبث بود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که انسان کامل ظرف معرفی و تجلی خداست، گفت: امام واسطه فیض خداست و هیچ فیضی به هیچ موجودی از عالم نمی‌رسد به جز واسطه‌ وجود امام.

وی خاطرنشان کرد: برای پیدا کردن راه ایمان و تقوا بالاترین هدیه خداوند به انسان کامل است. مشکل بشر در طول تاریخ این بوده که قدرتمندان، فاسدان و در واقع دل‌وابستگی انسان به امور خاکی مانع از این شده که انسان، انسان کامل را بشناسد و از ابتدای عالم دعوای جبهه خداپرستان و پاکان با جبهه‌ سلطه‌گرا و شیطان در ارتباط با امام و انسان کامل بوده است. در واقع جنایتکاران در تلاش بوده‌اند که اجازه ندهند بشر انسان کامل را درک کند و بشناسد و نگذاشتند که بشریت با امام آشنا شود و نقطه‌ تمرکز حمله‌ تمام شیاطین و برنامه‌ریزی آن‌ها روی ارتباط جامعه بشری با امام است. تمام هنرشان این بوده که ارتباط انسان را با امام قطع کنند.

وی ضمن بیان این مطلب که مشکل این است که هنوز امام برای ما یک موجود ناشناخته است، گفت: امام حب‌المتینی است که انسان را از خاک به عزت می‌رساند و من به شما عرض می‌کنم که تا امروز به واسطه غفلت‌ها و جنایت‌های جباران و شیاطین، فرصت این‌که حتی یک روز همه‌ امامت یک امام در جامعه‌ بشری جاری شود به دست نیامده است؛ چراکه اگر همه امام در جامعه بشری جاری شود همه‌ زیبایی‌ها جاری می‌شود و مشکلی باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی امام بیاید همه عقل‌ها کامل، گوش‌ها شنوا و انسان آماده می‌شود که حقایق را درک کند. ‌در واقع بشر هنوز نفهمیده که در دنیا چه خبر است. مشکل این است که ما دچار یک غفلت تاریخی نسبت به امام هستیم و این غفلت عمدتا به بشر تحمیل شده است.

وی با تاکید بر این‌که ما باید برای شناخت امام به جامعه‌ بشری کار و تلاش کنیم، گفت: بدانید که اگر کسی امام را بشناسد به یک درجه پایین‌تر از امام رضایت نخواهد داد و چنین فردی محال است که تن به پستی‌ها بدهد و در برابر طاغوت گردن خم کند و روحش را با ظلم بیاراید و محال است که به پرستش غیر از خدا تن دهد. امروز ما مسوولیت داریم که امام حق را به جامعه‌ بشری معرفی کنیم. جنایتکاران و ظالمان به پایان راه رسیده‌اند و به لطف خداوند امروز جهان بشریت در انتظار یک راه نو و به دنبال یک حقیقت روشن است که با فطرت او سازگاری داشته باشد. این ماموریت ملت ایران و عاشقان امام رضاست که امام را به جامعه بشری بشناسانند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه نجات بشری و زندگی سعادتمند شناخت امام و تبعیت از آن است، گفت: پیام امروز ملت ایران به جهانیان دعوت آن‌ها به راه انبیاء، امام حق،‌خلیفه‌الله و بقیه‌الله است، دعوت به انسان کامل و فرزند پیامبر اسلام حضرت مهدی (عج) است.

رییس جمهور خطاب به زورگویان جهان تاکید کرد: شما راه طغیان را در پیش گرفتید و از راه انبیاء دور شدید، راه ممانعت انسان‌ها به پیوستن به راه انبیاء را در پیش گرفتید و نتیجه آن را دیدید همه شما شکست خورده‌اید و شرمنده‌اید و ذلیل هستید. ما همه شما را نصحیت و دعوت می‌کنیم به راه انبیاء و این دعوت یک هدیه الهی است. اصرار بر راه ضدبشریت، ظلم، خودخواهی، خودپرستی و تضعیف حقوق ملت‌ها، زورگویی و آدم‌کشی بس است. برای شما بهتر است که به راه حقیقت برگردید، چنگ به دامن امام بزنید. ما انتظار داریم و امیدواریم که این‌ها پیام دعوت را بشنوید و توبه کنید و ایمان بیاورید و در مسیر خدمت به انسان‌ها و در مسیر عدالت و حق حرکت کنند و این برای خود‌تان نیز بهتر است.

وی گفت: تردیدی ندارم این‌هایی که نوبه‌نو می‌آیند و آن‌هایی که دوران‌شان به پایان رسیده است، اگر همه دست به دست بدهند قوای مادی و شیطانی خود را بسیج کنند باز هم به نتیجه نمی‌رسند و راهی جز توبه و بازگشت و تبعیت از امام را ندارند. آن‌ها نباید فکر کنند که روی خزانه میلیارد دلاری و تجهیزات نشسته‌اند و به موفقیت می‌رسند. این خزانه میلیارد دلاری و تجهیزات در یک چشم به هم زدن بر باد است.

وی با بیان این‌که این زورگویان حرفی یا ابتکاری نو ندارند و به پایان رسیده‌اند، گفت: آن‌ها هر جا که کم می‌آورند می‌خواهند با شمشیر و زور وارد شوند و هر کسی که بخواهد با شمشیر و زور مسائل را حل کند، آخر خط است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما از بزرگان شنیده‌ایم که از نشانه‌های تحقق آن وعده مهم و بزرگ، یعنی ظهور حضرت مهدی (عج) آن است که نام موعد در جهان زمزمه شود. من به شما عرض می‌کنم که به لطف گریه‌ها و دعاهای شما و دعاهای امام رضا (ع) و فرزندان و پدران آن حضرت به لطف خدا امروز دل‌های بشریت به سرعت به سمت امام در حال چرخش است.

در ششمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) تعدادی از وزراء، مشاورین و معاونین رییس‌جمهور از جمله وزیر ارشاد، وزیر نیرو، سعیدلو، ثمره هاشمی، شمقدری، کلهر، ذبیحی، سقای بی‌ریا و تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله احمد توکلی، بیژن نوباوه و مسوولان استان خراسان رضوی از جمله استاندار و حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی امام جمعه مشهد حضور داشتند.

در این مراسم محمدزاده استاندار خراسان رضوی سخنرانی کرد و بعد از آن صفار هرندی وزیر ارشاد نیز صحبت‌های کوتاهی ایراد کرد.

کد خبر 67961

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز