وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که مسکو یک فروند موشک کروز مافوق صوت زیرکُن (Zircon) را در مسافتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر با موفقیت آزمایش کرده است.

موشک زیرکن

به گزارش همشهری آنلاین، این موشک که به یک هدف تمرینی در دریای سفید اصابت کرد، بر اساس ویدئویی که این وزارتخانه منتشر کرده، از دریای بارنتس شلیک شده است.

زیرکان که به‌عنوان بخشی از نسل جدید سیستم‌های تسلیحاتی بی‌رقیب توصیف می‌شود، برای مسلح کردن رزمناوها، ناوچه‌ها و زیردریایی‌های روسی در نظر گرفته شده است.

این موشک مافوق صوت می‌تواند با سرعت ۹ برابر سرعت صوت حرکت کند و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرده است که استقرار آن به‌طور قابل توجهی توانایی ارتش این کشور را افزایش می‌دهد.

این اولین بار نیست که روسیه موشک زیرکان را آزمایش می‌کند. ناوچه دریاسالار گورشکوف در دریای سفید سال گذشته این موشک کروز را پرتاب کرده بود.

آزمایش موفقیت‌آمیز موشک کروز مافوق صوت زیرکن | این موشک روسی چه مشخصاتی دارد؟
تصویر آزمایش موشکی امروز روسیه

کرملین که نوسازی زرادخانه‌های کشور را در میان تنش‌ها با غرب به اولویت اصلی خود تبدیل کرده است، ماه گذشته موشک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای جدید به نام سارمات (Sarmat) را آزمایش کرد که می‌تواند ۱۰ کلاهک یا بیشتر حمل کند و ایالات متحده را هدف قرار دهد.

زیرکُن با طول ۹ متر حداکثر ۱۵۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.

کد خبر 679566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 2
    چرا تو دریا تستش کردن؟! روسیه هم مثل آمریکای رهبر دنیای آزاد 😏 که تسلیحات جدیدش رو تو کشورایی که باهاشون درگیره مثل سوریه، عراق، افغانستان و... تو اوکراین آزمایش می‌کرد، موشکه حیف شد.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 4
    سیاست غرب باعث شده که نشان دهد روسیه فقط همین سلاحهای خارج از رده را بیشتر در اختیار ندارد تمام جنگ افزار روسی همین بود که در جنگ اوکراین داره استفاده میشه کاملا دستش خالی ه دومین ابر قدرت دنیا