دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: قضاوت جنجالی محسن قهرمانی در بازی مس کرمان برابر راه‌آهن اعتراض شدید محمود یاوری را به همراه داشت.

داور بازی پرحرف و حدیث کرمان در هفته چهاردهم گل صحیح راه‌آهن را در لحظات پایانی بازی نپذیرفت تا در فاصله کمتر از 3 روز حتی رئیس کمیته داوران نیز در این باره واکنش نشان دهد.

 این در حالی است که سرمربی راه‌آهن پس از ناکامی تیمش با سوت اشتباه محسن قهرمانی اتهاماتی را متوجه این داور دانست و گفت: «او دوستی دیرینه‌ای با پرویز مظلومی دارد و به همین دلیل گل صحیح تیم راه‌آهن را نپذیرفت.» جالب اینکه قبل از حضور قهرمانی قرار بر این بوده که محسن ترکی بازی دو تیم مس کرمان و راه‌آهن را قضاوت کند.

مسعود عنایت در گفت‌وگو با همشهری در خصوص قضاوت جنجال‌برانگیز قهرمانی واکنش نشان داد.

  • آقای عنایت، سوت اشتباه محسن قهرمانی راه‌آهن را از رسیدن به گل تساوی محروم کرد. نظرتان چیست؟

معتقدم قهرمانی اشتباه کرده است و ما از این بابت دلخوریم.

  •  فکر می‌کنید باشگاه راه‌آهن با این تاسف کنار بیاید؟

من اعتراض آنها را می‌پذیرم. به هرحال وقتی زمان بازی به پایان رسیده است داور حق ندارد حین حرکت توپ سوت پایان بازی را به صدا دربیاورد. قهرمانی باید تصمیم می‌گرفت. یا قبل از آن موقعیتی که اتفاقا به گل تساوی راه‌آهن تبدیل شد باید سوت پایان بازی را به صدا درمی‌آورد و یا اینکه بعد از گل صحیح راه‌آهن اقدام به چنین کاری می‌کرد.

  • آیا فکر نمی‌کنید زمان بررسی و حضور فیزیکی شما در کمیته داوران فرارسیده است و شما به عنوان رئیس این کمیته باید بیش از پیش در اینجا حضور داشته باشید؟

ببینید، ما به مسائل اشراف داریم. حالا هم تاکید می‌کنم که قهرمانی اشتباه کرده است.

در حال حاضر در عربستان هستم اما به محض برگشتن به تهران دست به اقدام جدی‌تری خواهیم زد.

  • در باره قهرمانی؟

بله، صددرصد او را محروم می‌کنیم.

  •  آیا این تصمیم به خاطر جلوگیری از شدت گرفتن انتقادات از کمیته داوران نیست؟

نه. ما طبق قانون، قهرمانی را محروم می‌کنیم. من از طریق اینترنت 2 ساعت با همکارانم در کمیته داوران در خصوص قضاوت قهرمانی تبادل‌نظر داشتم.

  •  اما این اولین اشتباه تاثیرگذار قهرمانی نبود. او در بازی ملوان مقابل پرسپولیس و در بازی استقلال با ذوب‌آهن نیز قضاوت‌های سئوال‌برانگیزی داشت.

در مورد پرسپولیس انتقادات را قبول دارم. او به اشتباه برای ملوان پنالتی گرفت و ما او را 3 جلسه محروم کردیم. اما در بازی با استقلال خطای دروازه‌بان ذوب‌آهن کاملا واضح بود و قهرمانی به درستی به نفع استقلال خطای دوضرب را اعلام کرد.

  •  آقای یاوری در اظهاراتی جنجالی گفته است کمیته داوران باید بیش از پیش به وضع معیشتی داوران برسد تا هیچگونه شایعه‌ای پیش نیاید. نظرتان چیست؟

این حرف یاوری توهین به اهالی زحمتکش داوری است و ما این اظهارنظر را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 67935

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز