تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس به صورت رسمی از فردا آغاز می‌شود اما بعد از انتخاب هیات رئیسه برای سومین سال فعالیت و دیدار با رهبر معظم انقلاب حضور وکلای مردم در فضای مجازی هم کاهش یافته است. این در حالی است که برخی نمایندگان هم درباره حادثه متروپل آبادان و اجرای مراسم سلام فرمانده در استادیوم آزادی نظرات خود را منتشر کردند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، حادثه دردناک ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، بسیاری از ایرانیان و نیز خانواده‌های آبادانی را داغدار و عزادار کرد. اتفاقی که لزوم بررسی و نظارت جدی و دقیق بر روند ساخت پروژه‌های عمرانی را بیش از پیش متذکر می‌شود. سیدلفته احمدنژاد، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم خرمشهر ومینوشهر در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «آبادان وخرمشهر داغدار ازدست دادن عزیزانی است که در حادثه متروپل دارفانی راوداع گفتند. دیگر صبر جایز نیست. قوه قضائیه برخورد فوری با مسببان این واقعه تلخ، تاخشکاندن ریشه‌های فساد را ادامه دهد. خداوند رفتگان رامورد رحمت وبه همشهریان عزیز آبادان وخرمشهر صبر جزیل عنایت نماید.»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران هم درباره ماجرای متروپل توئیت کرد و نوشت: «بی توجهی به ضوابط منحصر به آبادان نیست؛ در تمام شهرها، به دنبال تهران، از ۲۵ سال گذشته، برای کسب درآمد، شهرداری‌ها مبادرت به نادیده گرفتن ضوابط با سوء استفاده از اختیارات کمیسیون ماده ۵ کرده‌اند. اگر خدای ناکرده، زلزله‌ای در تهران رخ دهد، آثار فاجعه‌انگیز تخلف‌ها و نادیده گرفتن ضوابط در شهرداری عیان خواهد شد، ولی چه سود؟»

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس نیز به ماجرای پروژه متروپل اشاره کرد و با به کارگیری هشتگ «نوشدارو بعد از مرگ سهراب» نوشت: «مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل آبادان جان خود را از دست دادند. شهردار فعلی و دو شهردار سابق، تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران پروژه بازداشت شدند، دستور بازداشت تعدادی از سایر متخلفان صادر شده. ضرورت: تدبیری برای جلوگیری از تکرار در آینده؟» این نماینده مجلس در توئیت دیگری هم نوشت: «با پیروی از معارف اهل بیت(ع) برای خدمت به مردم باید صبور بود. اخلاق پسندیده را رواج داد. با مخالفان، منتقدان و حتی دشمنانی که عناد و جنگ ندارند مدارا نمود که بعنوان نماینده مردم چون همیشه نصب العین خواهم داشت و از همراهانم نیز همین انتظار است که چنین بوده و خواهد بود.»

احمد نادری، نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون آموزش هم با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و اشارات ایشان به فعالیت دیوان محاسبات در توئیتر خود نوشت: «توجه ویژه مقام معظم رهبری (مدظله) به عملکرد دیوان محاسبات کشور و حمایت ایشان از اقدامات صورت گرفته در دوره یازدهم و بیان نکات ریز در مورد عملکرد این نهاد، نشان از تسلط کامل ایشان بر امور مجلس دارد. به سهم خودم از اقدامات ریاست محترم و همه کارکنان خدوم و زحمتکش دیوان تشکر می‌کنم.»

اسماعیل حسین زهی، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد هم با اشاره به نقل قولی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «رهبر معظم انقلاب: در مسائل کشور مسائل اصلی وجود دارد، مسائل فرعی هم وجود دارد. تا وقتی مسائل اصلی پیش پای ماست نوبت به مسائل فرعی نمی‌رسد. سراغ مسائل فرعی رفتن درحالی که مسائل اصلی را جلوی چشم داریم این جائز نیست.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و رییس فراکسیون کارگری نیز در توئیتر خود به اجرای سرود سلام فرمانده با همین هشتگ اشاره کرد و نوشت: «ارتباط این جوانه‌های انقلاب با حضرت صاحب الزمان (عج)، عین فطرت پاک انسانی و الهی است. نقض حقوق کودک و جنایت اصلی آنجاست که این جان‌های معصوم را با آموزه‌های ۲۰۳۰ و انحرافات اخلاقی آلوده کنیم.»

غلامرضا شریعتی، دبیر فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی هم درباره سرود فرمانده نوشت و با انتشار آیه ۵۴ سوره مائده نوشت: «یجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ۚ ذَٰلِک فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ... در راه خدا جهاد کنند و از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند...»

کد خبر 679338

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha