ترور پاسدار شهید سرهنگ حسن صیاد خدایی که عصر روز یکشنبه در تهران اتفاق افتاد موج گسترده‌ای از احساسات مردمی و اظهارات سیاسی را به دنبال داشت. نمایندگان مجلس هم در شبانه‌روز اخیر که از این حادثه گذشته است واکنش‌هایی به این اتفاق تلخ نشان دادند. البته موضوعات دیگری اجتماعی و اقتصادی هم در توئیت‌های نمایندگان مجلس قابل مشاهده است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون آموزش درباره شهادت سرهنگ صیاد خدایی اینطور توئیت کرد: «دشمنان این ملت و کشور، با ترورهای بزدلانه و ناجوانمردانه از ما صیادها گرفته‌اند، اما آه دل و اشک چشم مادران و همسران و فرزندان این شهدا نابودی غده سرطانی را نزدیک و نزدیک‌تر خواهد کرد. شهادتت مبارک برادرم. صیاد خدایی. سلام ما را به حاج قاسم عزیز برسان. اللهم ارزقنا شهاده...»

سید محسن دهنوی، نماینده مردم شریف تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم درباره شهادت این مدافع حرم در خیابان‌های پایتخت نوشت: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود! صیاد خدایی، گمنام برای کشورش جنگید و عاقبت شهید شد و به حاج‌قاسم پیوست. ماشین او پراید بود ولی برخی همچنان گمان می‌کنند که مدافعان حرم، حقوق نجومی می‌گیرند. کاش ما هم مثل این شهید، آن‌قدر ضربات کاری به استکبار جهانی بزنیم که لایق شهادت شویم.»

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست هم با انتشار هشتگ شهید حسن صیاد خدایی در حساب کاربری خود نوشت: «سلام بر مردان خدا، مردانی که در زمین گوی سبقت را در گمنامی از یکدیگر می‌گیرند اما در آسمان شهره ملائک و بهشتیان‌اند.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود هم درباره شهادت این سرهنگ شهید نوشت: «شهید حسن صیاد خدایی به آنچه بدان شوق داشت، رسید و به زودی قاتلان و حامیانشان به آنچه از آن وحشت دارند، خواهند رسید. هر قطره خون شهید ما را به هدف نزدیک­تر می­کند و دشمنان را به هلاکت.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری هم نوشت: «اطلاعیه‌های تقسیم سود نشان می­دهد همه شرکت‌های بورسی، واریز سود سال جاری را از طریق سامانه سجام انجام خواهند داد. لازم است از سازمان بورس به دلیل عمل به قانون بودجه در این مورد تشکر کرد. پیگیر احقاق سایر حقوق سهامداران خرد خواهیم بود.»

احمد راستینه، ‏نماینده مردم شهرستان­های شهرکرد بن و سامان در مجلس هم درباره شهید صیاد خدایی نوشت: «باید تل‌آویو را به وقت شام تنظیم کرد! گرچه شهید خدایی برای رسیدن به خدا لحظه شماری می­کرد ولی بی­شک دست انتقام به وقت شام، تل آویو را خواهد لرزاند! دریوزگی منافقین همین بس که امروز زیر پرچم رژیم جعلی اسرائیل خوش رقصی می­کنند! چه زود است موقع انتقام!» او در توئیت دیگری هم به مساله سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت پالایشگاه شهرکرد اشاره کرد و نوشت: «پس از دو سال پیگیری مستمر، مقدمات انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی جهت احداث پالایشگاه نفت  شهرکرد به ثمر نشست و پیش نویس اولیه جهت امضای قرارداد آماده شد! انتظار می رود با حمایت  دستگاههای استان در همکاری با مدیر عامل شرکت نفت زاگرس شاهد جذب این سرمایه‌گذاری باشیم!»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود نیز با انتشار یک بیت شهر در توئیتر خود شهادت این مدافع حرم را تسلیت گفت. او در توئیتر خود نوشت: «باز شمعی کشته شد با دست شب اما هنوز؛ این شبستان کهن با نور ایمان روشن است.»

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی هم به شهادت سرهنگ صیاد خدایی واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت: «به پاس هر وجب خاکی از این مّلک؛ چه بسیار است، آن سرها که رفته‌. ز مستی بر سر هر قطعه زین خاک؛ خدا داند چه افسرها که رفته!»

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم، بهارستان و پرند و نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به سبک و سطح زندگی شهید پاسدار مدافع حرف نوشت: «در تاریخ بنویسید سرهنگِ نیروی قدس سپاه پاسداران ایران همان نیرویی که دشمنانش تروریست و مزدورش می‌خواندند در سطح پایین ترین خودروی داخلی، در یک محله معمولی در حالی که حتی در حد نبستن یک کمربند ایمنی هم تخلف از قانون نداشت به دست دشمنان انسانیت به شهادت رسید.»

مجتبی یوسفی، نماینده مردم شریف اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی هم درباره شهادت سرهنگ خدایی اینطور توئیت کرد: «روضه امروز تهران: در خیابان مجاهدین اسلام، پراید سفید یک مدافع حرم را به رگبار بستند، مادر در قتلگاه فرزندش روضه ارباب میخاند. وقتی برات شهادت سهم تو باشد، حلب و بغداد و تهران فرقی ندارد. یادتان باشد ترور آخرین دست و پا زدن­های اهالی خانه عنکبوتی است برای بقا...»

مهدی عیسی زاده، عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم میاندوآب در مجلس یازدهم هم در توئیت خود به گمنامی سربازان مدافع حرم اشاره کرد و نوشت: «شهادت سرباز امنیت و پاسدار حرم  شهید صیاد خدایاری نمونه بارزی از مظلومیت سربازان گمنام حریم وطن و حرم است.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم شریف مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد هم با یک بیت شعر شهادت این سرباز سپاه را تبریک و تسلیت گفت. او در توئیتر نوشت: «رقصی چنین میانهء میدانم آرزوست. شهادتت مبارک برادر.»

محسن علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس وعضو کمسیون اقتصادی مجلس هم به مظلومیت پاسداران اشاره داشت. او هم در حساب توئیتری خود نوشت: «یک روز مقابل تیر تهمت و امروز مقابل تیر دشمن. مظلومانه زیستن و مظلومانه رفتن رسم پاسداری است.»

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم هم با اشاره به درماندگی دشمنان و ترور رزمندگان اسلام در توئیتر خود نوشت: «ترور آن هم جلوی منزل نشان از عجز و درماندگی دشمنان در برابر منطق جمهوری اسلامی ایران است. مسیر ملت بزرگ ایران با این ترورها متوقف نمی‌شود و همانطور که رئیس‌جمهور و نیروهای مسلح فرمودند، انتقام خون پاسدار شهید مدافع حرم صیاد خدایی گرفته خواهد شد.»

عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس هم به ضعف دشمنان ایران اشاره داشت و درباره شهادت سرهنگ صیاد خدایی نوشت: «ترور مدافع حرم در تهران، مهمترین دلیل بر ضعف مفرط دشمنان ملت ایران است. به برکت مجاهدت این شهدای عزیز، نیروهای جبهه مقاومت دیوار به دیوار اشغالگران، منتظر فرمان فرمانده­اند. اسلام پیروز است و آینده دشمن به مراتب تاریکتر از امروز.»

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره‌ مجلس و عضو کمیسیون انرژی هم با انتشار هشتگ شهید صیاد خدایی در توئیتر خود به مساله ضرورت انتقام اشاره کرد و نوشت: «شهادت شهید صیاد خدایی برای ایشان و همه مشتاقان شهادت، افتخار است اما اگر انتقام کوبنده‌ای به تلافی این ترور در اسرع وقت گرفته نشود، دشمن در ایجاد نا امنی تشجیع می‌شود. سابقه نشان داده که در ترورهای اینچنینی خصوصا ترور نیروهای قدس، ردپای رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد!»

سید محمد مولوی، نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس هم درباره شهادت این سرهنگ پاسدار نوشت: «بغداد، حلب یا تهران چه فرقی می­کند. پاسدارها شهید شدن را خوب بلد هستند چه در میدان جنگ چه در پراید. شهادت سرهنگ صیادخدایی راخدمت مردم شهید پرورایران تسلیت عرض می­کنم. سپاه قدس رزمندگان بدون مرز هستند و دشمن این راخوب بداند که درب خانه ها یشان انتقام شهید مظلوممان را خواهیم گرفت.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم درباره شهادت سرهنگ پاسدار نوشت: «با سالها مجاهدت به عنوان همرزم حاج قاسم و دفاع از حرم اسلام و حریم اهل بیت(ع)، خانه­اش در جنوب شهر بود و ماشینش پراید، سهمش از سفره انقلاب ۵ گلوله تا بشود قلب تاریخ و شمع محفل بشریت، شهادتت مبارک. جنایت بیعت کنندگان با صدام و پمپئو بی پاسخ نخواهد ماند.» این عضو کمیسیون اجتماعی در توئیت دیگری مساله اقتصادی را مورد توجه قرار داد و نوشت: «از نظر کارشناسان، ارز جهانگیری از عجیب ترین تصمیمات برباد دهنده بیت المال در دولت قبل بود. گرانی برخی کالاهای ایرانی در کشورهای همسایه بعد از حذف ارز۴۲۰۰ تومانی بیانگر عدم خروج منابع ملی و کاهش ورود و خروج قاچاق از کشور است که سال­ها اقتصاد کشور گرفتار آن بود.»

نظارت بر امور کشوری

سیدناصر حسینی پور، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اما در توئیت خود به مساله قاچاق چوب­های جنگلی اشاره کرد و نوشت: از مدیر کل محترم منابع طبیعی خواستم ظرف دو روز کاری نتیجه‌ی بررسی در خصوص فیلم منتشره از قاچاق چوب‌های جنگلی را به اینجانب اعلام دارد. انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول با حساسیت در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در زاگرس جنوبی که قسمت مهمی از آن در استان ما قرار دارد ورود کنند.

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس و عضو شورای اقتصاد به مساله دفاع از حقوق مردم و مالیات تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «ابهامات جدی در مورد پرداخت‌های مالیاتی سال‌های گذشته یکی از تاکسی‌های اینترنتی‌ مطرح شده است که با بررسی دقیق‌تر از طریق نهادهای نظارتی پیگیر خواهم بود. همانقدر که مدافع کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال هستیم نمی‌گذاریم حقوق مردم هم در این زمینه پایمال شود.»

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان نیز با اشاره به دستاورد جدید سپاه پاسداران و کمبودهای صنعت خودروسازی نوشت: «انتشار تصویری از ساخت دومین شهردریایی سپاه پاسداران موجب غرور هر ایرانی است. اگر نسل جوان و دغدغه­مند را باور کنیم، می­توان در همه عرصه ها پیش رفت. خودروسازان یا به عبارت بهتر منبع تولید نارضایتی شهروندان، به چنین الگویی نیاز دارند.»

مدافعان گمنام و خاکی حرم | حقوق سربازان افزایش یافت

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس هم در توئیتر خود به مساله حقوق سربازان اشاره داشت و نوشت: «با پیگیری مجدانه مجلس حقوق سربازان ۱۱۵در صد افزایش یافت. حقوق سرباز متاهل بیش از ۴میلیون تومان و مجرد حدود ۳میلیون و۷۸۰هزار تومان. البته فوق العاده مناطق خاص هم به این مبلغ اضافه می­شود.»

غلامرضا شریعتی، دبیر فراکسیون دیپلماسی بین المللی هم درباره سرود سلام فرمانده توئیت کرد و نوشت: «آثار ماندگاری نظیر «ز کودکی خادم این تبار محترمم» «سلام فرمانده» خط تمایز جبهه‌ی فرهنگی انقلاب با نهادهای بوروکراسی فرهنگی و مدیران محافظه کار «مُّذَبْذَبِینَ بَیْنَ ذَٰلِکَ» است و صدالبته، لبیک کار تشکیلاتی به فرمان #آتش_به_اختیار مقام معظم رهبری‌ست.»

کد خبر 678523

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha