نماینده روسیه در وین از گفت‌وگو با «محمد رضا غائبی» همتای ایرانی خود درباره مسائل مربوط به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در وین

به گزارش همشهری آنلاین، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش از دیدار و گفت‌وگو با «محمد رضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین، خبر داد.

وی در توییتی نوشت: امروز با محمدرضا غائبی سرپرست (نمایندگی دائم ایران) دیدار کردم. ما مسائل مربوط به نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (که قرار است بین ۶ تا ۱۰ ژوئن (۱۶ تا ۲۰ خرداد) برگزار شود) را مورد بحث و بررسی قرار دادیم. 

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه مدعی شد «مذاکرات با ایران با هدف پایان دادن به بن‌بست طولانی در توضیح منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های ظاهرا قدیمی، اما اعلام‌نشده، در مقطع بسیار دشواری قرار دارد».

طبق این گزارش، گروسی مدعی شد تصور اینکه توافق برای احیای برجام اجرا شود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز پاسخ‌های رضایت‌بخشی در زمینه این موضوعات دریافت نکرده، دشوار است. 

به نوشته رویترز، گروسی قرار است تا زمان آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس اتمی در تاریخ ششم ژوئن (۱۶ خرداد) به این نهاد درباره چگونگی پیشرفت مذاکرات در خصوص موضوعات حل نشده گزارش دهد. وی در این خصوص گفت: امیدوارم که از فرصت بین زمان کنونی تا انتشار گزارش من به خوبی حداقل برای شروع یک پاسخ معتبر به این مسائل استفاده شود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۱۴ اسفند ماه در تهران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی برای سومین بار در دولت سیزدهم دیدار و گفت‌وگو کرد. پس از آن دیدار، ایران و آژانس در بیانیه‌ای اعلام کردند میان دو طرف توافق حاصل شده تا همکاری‌ها و گفت‌وگوهای میان خود را سرعت بخشیده و توافق کنند. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در کنفرانس خبری با مدیرکل آژانس اعلام کرد: توافق کردیم مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود.

کد خبر 679292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha