یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: نیروی دریایی روسیه اعلام کرد وقوع حادثه در یکی از زیردریایی‌های هسته‌‌ای این کشور باعث مرگ حداقل 21 نفر از سرنشینان آن شده است.

به گزارش نووستی، در این حادثه که در هنگام آزمایش سامانه شیمیایی اطفای حریق زیردریایی اتفاق افتاد، نیروی دریایی علت این حادثه را از کار افتادن سامانه اطفای حریق این زیردریایی که نامش فاش نشده اعلام کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد علت مرگ خدمه کشتی استنشاق گازی است که به‌عنوان خاموش‌کننده آتش در این زیر دریایی استفاده می‌شود.

ایگور دایگالو، سخنگوی نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که به رآکتور هسته‌ای این زیردریایی آسیبی وارد نشده و میزان تشعشع در این زیردریایی در سطحی عادی قرار دارد.

با وجود گزارش  دولت روسیه، ژاپن روز گذشته با ارائه درخواستی به سفارت روسیه در توکیو ابراز امیدواری کرد که با تبادل آخرین اطلاعات مربوط به این حادثه بین ژاپن و روسیه تاثیرات زیست‌محیطی این حادثه به‌طور دقیق مشخص شود.

دستور توقف آزمایش‌های این زیردریایی و بازگشت آن به ناحیه دورافتاده پریموری در شرق روسیه صادر شده است. دادستان‌های نظامی روسیه در حال بررسی علت حادثه هستند.

این بدترین حادثه برای زیر دریایی‌های روسیه بعد از غرق شدن زیردریایی اتمی کورسک در سال 2000 است.در این حادثه همه 118 سرنشین کورسک جان باختند.

کد خبر 67926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز