در حالی که قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن تا ۱۰۰درصد افزایش اجاره نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، وام ودیعه مسکن برای کمک به مستاجران، با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به اعلان‌های قبلی، در سال جاری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد. رقمی که البته به اجاره‌نامه‌های تهران و مراکز استان‌ها تعلق می‌گیرد.

این وام در کمال تعجب، مزیت ویژه‌ای نسبت‌ به تسهیلات رایج بانک‌ها ندارد و رقم سود آن از ۱۳ به ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. با این حساب، به عنوان مثال، در مورد تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی که در شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفری پرداخت می‌شود، با احتساب ۶۰ قسط دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومانی، سود تسهیلات بیش از ۵۲ میلیون تومان خواهد شد.

اقساط ماهانه وام ۷۰ میلیون تومانی ماهانه یک میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۳۹ تومان، سود آن ۳۶ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان و اقساط ماهانه وام ۴۰ میلیون تومانی، یک میلیون و ۱۵ هزار تومان، با سود ۲۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومانی خواهد بود.

با وجود هیجان‌انگیز نبودن مبلغ و شرایط وام ودیعه مسکن به ویژه در مقایسه با قیمت‌های نجومی بازار، واقعیت این است که تامین ودیعه مسکن با هر سودی، در مقایسه با پرداخت ماهانه اجاره‌بها، برای مستاجران بهینه‌ترین گزینه است.

گزارش: همشهری آنلاین

تدوین: محمود دانش‌آموز

کد خبر 679118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    2 1
    به بهانه حمایت از مستاجران وام با سود 18 درصد دریافت کنید!