مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

طراحی باغ ویلا؛ طراحی از محیط های باز و وسیع نظیر باغ ها و یا قسمتی از دشت های بسیار بزرگ و گسترده در تلفیقی با محیط معماری ویلا است که ظاهراً در میان طبیعت، بنایی برپا شده است. طرح ویلا و همچنین باغ تحت تاثیر شیوه های طراحی لندسکیپ (معماری منظر) و جذاب معماری ویلا است.

image-20220525171510-1.jpeg

 به طور معمول این طراحی در اراضی و همچنین محل اقامت های بزرگ اطراف روستاها و شهرها گسترش یافته است اما لازم به ذکر است که در داخل شهرها نیز میسر است. در این مقاله از گروه معماری بام با خدمات طراحی باغ ویلا آشنا خواهیم شد.

اصول طراحی باغ ویلا

در خصوص اصول طراحی باغ ویلا، بایستی متذکر شویم که این قواعد باید با موقعیت آب و هوا و پوشش های گیاهی حاکم بر منطقه و براساس اقلیم و شرایط منطقه پایدار باشد تا از این طریق، علاوه بر استقامت بالا، دارای دوام و ماندگاری بالایی نیز باشد تا زیبایی باغ پا برجا بماند.

در این سری از برنامه ها، طراحی پایدار، از قابلیت به کارگیری بسیار و همچنین مطلوبیت چشمگیری برخوردار است. طراحی ویلا به شکلی است که صرفه جویی در استفاده از انرژی را به بیشترین حالت و هزینه های سرمایشی و گرمایشی را نیز به کمترین حالت ممکن می رساند که این امر سبب می گردد تا مجموعه ی متناسب و ثابتی با در نظر گرفتن موقعیت زیست محیطی صورت پذیرد.

همان طور که اشاره نمودیم، علاوه بر تعیین پوشش گیاهی، رعایت اقلیمی نیز جهت گیری کلی پلان ویلا را در پهنه باغ انتخاب می کند. به شکلی که حداکثر استفاده از تابش نور خورشید در فصول سرد و گرم را برای ساکنین فراهم می سازد.

علاوه بر این موارد، استفاده از نور مناسب برای بخش داخلی باغ ویلا در زمان روز را که بسیار حائز اهمیت است، در این اصول اجرایی می گردد.

طراحی باغ ویلا

مراحل اجرای باغ ویلا

طراحی باغ ویلا توسط گروه معمارین بام مراحل متعددی دارد که عبارتند از:

  • نقشه هوایی و مکان یابی

یکی از مهمترین قسمت های طراحی باغ ویلا پیش از اجرا، محل ویلا و همچنین تعیین سایت است. در این راستا بایستی مناسب ترین مکان را برای اجرا نمودن طرح در نظر بگیریم.

گروه معماری بام برای طراحی در باغ ویلاها سعی می کند که مناسب ترین طبیعت منطقه را به منظور ساختن باغ ویلا انتخاب نماید. از لحاظ فنی و معماری، مطلوب ترین منطقه برای ساخت باغ ویلا مکانی است که هم از نظر جغرافیایی و هم استحکام زمین شناسی در بالاترین درجه قرار داشته باشد.

به منظور اخذ جواز ساخت باغ ویلا، به طور معمول نقشه هوایی یکی از الزامات به حساب می آید. تعیین منطقه ای که قرار است باغ ویلا در آن اجرا گردد، به شکل مستقیم بر روی ارزش مادی ساختمان بسیار تاثیرگذار است.

به عنوان مثال، ساخت باغ ویلا در مناطق بالا شهر تهران و یا مراکز استان ها نسبت به بخش های دور افتاده به علت قیمت مصالح و شرایط اقلیمی مناسب از هزینه های متغیری برخوردار است.

طراحی باغ ویلا

۲ـ  پلان ویلا و انتخاب متراژ

طراحی پلان و همچنین متراژ زمین باغ ویلا رابطه مستقیمی با توقعات و نیازهای شما از یک مکان دلنشین و آرامش بخشی را به همراه دارد. محیط هایی نظیر زمین بازی، استخر رو باز، فضای سبز، آلاچیق و همچنین محیطی به منظور پارک امن برای اتومبیل ها، تعیین کننده متراژ باغ ویلا است.

علاوه بر این، لازم است متذکر شد که به منظور طراحی تریپلکس و همچنین باغ ویلاهای دوبلکس، بایستی به متراژ در اختیار داشته نیز دقت بسیار نماییم.

بعد از بازدید مهندسین گروه معماری بام از برداشت زمین و همچنین سایت از طریق نقشه بردار، فعالیت طراحی در باغ ویلا شروع می شود.

 بعد از این گام، مهندسین عمران، اجرا و همچنین ساخت باغ ویلا را آغاز می نمایند. بهترین طراح باغ ویلا شخصی است که طراحی را مطابق سلایق کارفرما و با توجه به تمامی دستورالعمل های فنی و مهندسی بر روی باغ ویلای شما اجرا می نماید.

طراحی باغ ویلا

هزینه ساخت باغ ویلا

برآورد هزینه ساخت و همچنین طراحی باغ ویلا به پارامترهای متعددی بستگی دارد. برای تخمین هزینه های طراحی در ساخت باغ ویلا بایستی موارد اساسی از جمله نقشه، زمین، انشعابات (آب، گاز، برق)، گرفتن مجوزهای مورد نیاز، امکانات رفاهی، متراژ باغ ویلا و همچنین نوع نمای در نظر گرفته شده برای طراحی و هزینه مراحل متعدد در ساخت و ساز لحاظ گردد.

 به عنوان مثال؛ هزینه طراحی باغ ویلاها به سبک های متعدد که به آن اشاره نمودیم، متغیر است.

به منظور عملکرد نتیجه بهتر، بعد از تهیه زمین، پیشنهاد می شود که کلیه آن چیزی را که از یک باغ ویلای خود در نظر دارید، با متخصصین این حوزه در میان بگذارید تا براساس مشخصه های زمین در اختیار داشته، طرحی مطلوب را اجرا نمایند. این امر سبب گردیده که محاسبه هزینه های طراحی فوق، آسان تر و راحت تر انجام گیرد.

طراحی باغ ویلا

بایستی به این موضوع دقت نمایید که پروژه ساخت باغ ویلا امری زمانبر است و شاید در طی اجرا نمودن آن براساس موقعیت اقتصادی کشور، دستخوش تغییرات متغیر قیمتی در حیطه های متعدد باشید. هزینه ساخت باغ ویلا بر مبنای هر متر مربع با توجه به سازه های مشخص شده و در سایر شهرهای متعدد بر اساس جدیدترین تغییرات صورت گرفته در بازار مصالح، محاسبه می گردد.

بنابراین پارامترهای موثر در هزینه طراحی باغ ویلا را می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱)مساحت باغ ویلا ۲) مساحت محوطه باغ ویلای در اختیار داشته ۳) نیازها و موارد لحاظ شده از سوی کارفرما ۴) نوع توپوگرافی زمین ۵) سبک طراحی ۶) منطقه باغ ویلا

هر یک از موارد ذکر شده می تواند بر روی هزینه های حاصل از طراحی موجود در باغ ویلا تاثیرگذار باشد.

کد خبر 678942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha