مجموع نظرات: ۴۶
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

قطعا تعدادی از ما به دنبال انجام لامینت دندان در یک مرکز دندانپزشکی درجه یک و با کیفیت بالا و البته با هزینه‌ای مناسب هستیم، زیرا برخی اوقات، به دلیل آسیب‌های احتمالی که به دندان‌هایمان در طول زندگی وارد می‌شود، مینای دندان‌ها، زیبندگی و جلوه‌اش را از دست داده و باعث ناخوشایند شدن ظاهر و در نتیجه تضعیف اعتماد به نفس ما می‌شود.

image-20220525132027-1.jpeg

در چنین شرایطی دندانپزشک انواع لامینت دندان را به شما معرفی کرده و توصیه می‌کند یکی از این روش‌ها را برای ترمیم و زیباسازی دندان‌های خود انتخاب نمایید.

*همه چیز درباره لامینت دندان را بدانید:

  1. هزینه لامینت دندان
  2. لامینت دندان متحرک
  3. لامینت سرامیکی دندان
  4. مزایا و معایب لامینت دندان

هزینه لامینت دندان

هزینه لامینت‌ دندان افراد می‌تواند به شکل قابل توجهی با یکدیگر تفاوت داشته باشد، برای مثال تعداد دندان‌هایی که نیاز به لامینت دارند، تعداد دندان‌هایی که آن را از قبل روکش کردیم، کیفیت جنس روکش‌ها و کیفیت کار لابراتوارها همگی می‌توانند به میزان چشمگیری در کاهش و یا افزایش هزینه‌های نهایی لامینت کردن دندان­ها نقش بسزایی داشته باشند. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده دستمزد پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک نیز تا حد زیادی می‌تواند در هزینه‌های نهایی تاثیر گذار باشد. پس هرگز نمی‌توان رقم دقیقی را به عنوان هزینه لامینت دندان‌های فرد نام برد. تعیین دقیق هزینه‌ها تنها بعد از ویزیت به وسیله یک پزشک متخصص امکان پذیر است. از این رو شما عزیزان می‌توانید به مراکز طرف قرارداد شرکت مهراز مراجعه نمایید و بعد از ویزیت در صورت لزوم لامینت دندان‌های خود را با یک تخفیف ویژه ۵۰ درصدی تحت نظر دندانپزشکان متبحر و باتجربه مجموعه مهراز انجام دهید.

لامینت دندان متحرک

لامینت متحرک یا همان اسنپ‌ آن‌ اسمایل که گاها آن را کامپوزیت متحرک نیز می‌نامند، روکش یا کاور نازکی است که به شکل دسته‌ای روی دندان‌های یک فک قرار می گیرد و مثل یک حفاظ می‌تواند، تا حدودی عیب و ایراد دندان‌هایمان را پنهان نماید و ظاهر بهتر و شکیل‌تری به دندان ها و لبخند ما ببخشد.

این نوع لامینت در حقیقت یک پلاک متحرک از جنس صمغ دندان یا نوعی پلیمر غیر سمی است که با فناوری‌های نوین در لابراتوار هماهنگ با قالب و شکل هر دندان ساخته می‌شود. از آنجایی که این ابزار مانند لامینت‌های دائمی دندان به منظور زیباتر کردن دندان‌ها و پوشاندن عیوب آن‌ها ساخته شده، لامینت نام گرفته است. متحرک بودن این لامینت بدین معناست که شما هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را به دلخواه از روی دندان خود جدا نمایید. به زبان ساده تر این نوع لامینت فقط مخصوص ساعاتی کوتاه از روز مثل رفتن به یک مهمانی یا جلسه می‌باشد و شما می‌بایست برای خوابیدن یا خوردن غذا آن را از دهان خود خارج نمایید. پس لامینت متحرک نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای لامینت‌های سرامیکی و دائمی باشد.

لامینت سرامیکی دندان

لامینت سرامیکی که گاها به آن پرسلن ونیر نیز می‌گویند، از جنس سرامیک بوده و دارای قطر ۰/۵ میلیمتری می‌باشد. دندانپزشکان، لامینت‌های سرامیکی را توسط باندهای رزینی، روی دندان‌ها قرار می‌دهند تا نواقص آن‌ها مانند لکه‌های زرد رنگ، لب پریدگی دندان، فاصله بین دندان و … را برطرف کنند. لامینت‌های سرامیکی از ماندگاری و طول عمر بالاتری برخوردارند، به طوری که بیشترین طول عمر آن‌ها را چیزی حدود ۲۰ سال می‌توان تخمین زد؛ طبیعتا بعد از گذشت چند سال فرد باید برای تعویض لامینت خود دوباره به مراکز دندانپزشکی مراجعه نماید. برای کامل کردن تمامی مراحل لامینت سرامیکی لازم است شما ۲ الی ۳ مرتبه به مطب دندانپزشک خود مراجعه نمایید. مجموعه مهراز کارت در استان تهران و البرز و حومه مراکز طرف قرارداد معتبر و متعددی را دارد که شما میتوانید پس بعد از تهیه کارت دندانپزشکی خود به آنها مراجعه نموده و به هیچ عنوان نگران رفت و آمد و مسافت طولانی نباشید.

مزایای لامینت دندان

همانطور که می‌دانید روکش‌های لامینت مزایای بسیاری از لحاظ ترمیم دندان، افزایش عملکرد و زیبایی آن به دنبال دارند. برخی از این مزایا عبارت است از:

  1. نگهداری از ساختمان ضعیف دندان
  2. پیشگیری از افزایش ترک دندان
  3. استفاده از آن برای ترمیم‌های بعد از عصب کشی
  4. حفاظت مناسب از شکستگی‌های دندان
  5. اصلاح راندمان دندان برای جویدن خوراکی بعد از شکستگی دندان
  6. نگهداری از دندان در مقابل سایش
  7. مجرای پیوند بریج به دندان
  8. حفاظ مطلوب برای ایمپلنت
  9. تصحیح بد رنگی دندان
  10. رتوش طول، فرم و پهنای دندان
  11. اصلاح بدشکلی دندان
  12. دیاستما (بستن فاصله بین دندان‌ها)
  13. تصحیح نامرتب بودن جزیی دندان‌ها

در مراکز طرف قرارداد کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز لامینت شما توسط دندانپزشکان متبحر و متخصص در این زمینه انجام می‌گیرد، پس با خیالی آسوده بعد از تهیه مهراز کارت می‌توانید تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندان­های خود را با ۵۰% تخفیف دریافت نمایید.

جهت کاهش ۵۰% تمامی هزینه دندانپزشکی درمانی و زیبایی خود کلیک کنید

معایب لامینت دندان

هرچند روکش‌های دندان تماما بی خطر و مطمئن محسوب می‌شوند، اما لامینت دندان نیز مانند سایر درمان‌های دندانپزشکی می‌تواند با خطر یا رویدادی همراه باشد. از جمله عوارض و معایب احتمالی لامینت‌های دندان عبارت اند از:

  1. بروز عفونت: اگر دندان به شکلی صحیح و اصولی توسط دندانپزشک لامینت نشود، امکان تجمع پلاک و باکتری در فضاهای خالی بین دندان شما و روکش وجود دارد. این مسئله در مدتی کوتاه می تواند باعث ایجاد عفونت شود.
  2. بروز حساسیت و آلرژی: دسته نادری از مراجعه کنندگان ممکن است به جنس مواد روکش‌های دندانی حساسیت و آلرژی داشته باشند. کیفیت نوع لامینت دندان نکته حائز اهمیتی در بخش حساسیت‌ها و آلرژی‌ها می‌باشد.
  3. پوسیدگی دندان: اگر چسبندگی لازم بین دندان و روکش لامینت ایجاد نشود، ممکن است فضای خالی آن‌ها با باکتری‌ها پر شده و زمینه ایجاد پوسیدگی‌ها نیز ایجاد گردد.
  4. دشواری در غذا خوردن: چنانچه لامینت دندان شما به روش درست و اصولی جای گذاری نشده باشد و یا ارتفاع دندان به طور مناسب تصحیح نشده باشد، امکان دارد نقصی در آن شکل گرفته و جویدن را برای شما دشوار کند.
  5. جدا شدن و یا شکستن لامینت دندان: به مرور زمان ممکن است به علت عدم مراقبت از روکش‌ها و یا رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان لامینت دندان شما دچار شکستگی، ترک خوردگی و یا لق شدن شود. البته عموما لامینت‌ها بعد از ۱۰ سال به مرور دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارند.

همانطور که متوجه شدید بخش بزرگی از معایب و آسیب‌های احتمالی لامینت کردن دندان های خود را می‌توانید با مراجعه به یک مرکز درمانی مناسب برطرف نمایید. پس به هیچ عنوان فقط به دلیل قیمت پایین تر دست به انتخاب‌های اشتباه نزنید و هزینه‌ لامینت دندان را با تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز ۵۰ درصد کاهش دهید.

کد خبر 678939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha