سئو به‌صرفه‌ترین راه بازاریابی در گوگل است. اما برای موفقیت در سئو باید سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داد. سئو بر خلاف تبلیغات پایدار است و تا مدت‌ها برای یک کسب‌وکار ورودی ارزشمند به همراه می‌آورد. آیا شما هم به دنبال حضور در نتایج جستجو با هزینه منطقی هستید؟

image-20220525094907-3.jpeg

براساس آمارها بیش از ۹۳ درصد خریدهای اینترنتی با یک جستجوی ساده آغاز می‌شود و ۶۸ درصد بازاریابان سئو را به عنوان اصلی‌ترین کانال بازاریابی خود معرفی کرده‌اند. برای موفقیت در سئو باید هزینه‌های مختلفی منابع انسانی و هزینه خدمات سئو را در نظر گرفت. اما این همه ماجرا نیست.

برخی از هزینه‌های سئو مانند طراحی سایت، تولید محتوای ارزشمند و کمپین‌های لینک‌سازی معمولاً نادیده گرفته می‌شوند. اما مدیریت تمامی این هزینه‌ها در کنار یکدیگر است که می‌تواند ما را به نقطه‌ای بهینه در مدیریت هزینه‌های سئو برساند.

در این مقاله ابتدا با انواع هزینه‌های سئو آشنا شده و در ادامه روش بهینه کردن هزینه‌های سئو را به شما معرفی می‌کنیم. به شما اطمینان می‌دهیم مطالعه این مقاله در این شرایط اقتصادی می‌تواند برخی از هزینه‌های کسب‌وکارتان را کاهش دهد.  

طراحی سایت؛ ساخت بستر موفقیت

یکی از اولین و شاید گران‌ترین هزینه‌های سئو طراحی سایت است. بدون سایت سئو معنی ندارد. یک سایت باید متناسب با اهداف کسب‌وکار طراحی شود.

استفاده از قالب‌های آماده برای کسب‌وکارها یا افرادی که بودجه زیادی ندارند و در ابتدای کار هستند شاید در ابتدا منطقی به نظر برسد اما نباید فراموش کرد در آینده هزینه‌های بیشتری را بر کسب‌وکار تحمیل می‌کند.

وب‌سایت‌های آماده قابلیت توسعه چندانی ندارند و از طرفی تجربه نشان داده که سرعت و استانداردهای سئو در کدنویسی این قالب‌ها رعایت نمی‌شود. مسئله‌ای که در رقابت‌های سنگین مثل یک زنجیر مانع رشد سایت خواهد شد.

هزینه سئو سایت چطور محاسبه می‌شود و شامل چه مواردی می‌شود؟

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از همان ابتدا با یک سایت مناسب و اختصاصی وارد رقابت سئو شویم. داشتن یک سایت اختصاصی این فرصت را در اختیار ما  قرار می‌دهد تا هم‌زمان با رشد بیزنس قابلیت‌های سایت را توسعه داده و در رقابت‌های سنگین سئو هم چند قدم جلوتر از دیگران باشیم.

هزینه طراحی سایت بسته به امکانات و قابلیت‌های موردنیاز متفاوت است. این هزینه پس از بررسی ابعاد مختلف بیزنس و متناسب با نیازهای کسب‌وکار به کارفرما اعلام می‌شود.  

تولید محتوا؛ هزینه همیشگی سئو

سایت بدون محتوا،  سایت مرده است. محتوا پل طلایی ارتباط با مخاطبان است. هر کسب‌وکاری حتی تخصصی‌ترین کسب‌وکارها نیاز به محتوای ارزشمند دارند. محتوای ارزشمند نماینده برند کارفرما و نماینده کسب‌وکار برای ارتباط با مخاطب است.

در هر مرحله از سئو نیاز به تولید محتوای ارزشمند داریم؛ از راه‌اندازی ابتدایی سایت تا طراحی لندینگ‌های اختصاصی.

هزینه سئو سایت چطور محاسبه می‌شود و شامل چه مواردی می‌شود؟

می‌توانیم بگوییم که تولید محتوا هیچ‌گاه متوفق نمی‌شود و تنها فرمت آن تغییر می‌کند. برای مثال در ماه‌های ابتدایی نگارش مقالات و کپی‌رایتینگ‌ها و در مراحل بعدی تولید ویدیو، پادکست یا تهیه کتاب‌های الکترونیکی همه و همه جزء هزینه‌های تولید محتوا هستند. اگر می‌خواهید با تاثیرشگفت‌انگیز محتوا بر روی سایت آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به صفحه سئو سایت مراجعه کنید. در این صفحه با مفهوم سئو و نقش محتوا در رسیدن به رتبه ۱ گوگل آشنا می‌شویم.

لینک‌سازی؛ هزینه پنهان سئو  

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های ماهانه سئو هزینه لینک‌سازی خارجی است. لینکسازی خارجی در قالب رپورتاژ آگهی یا خرید بک لینک انجام می‌شود. منظور از رپورتاژ یک متن هوشمندانه و جذاب است که در سایت خبری با هدف معرفی خدمات و محصولات یک کسب‌وکار تهیه و منتشر می‌شود.

 این هزینه مستقیماً به ناشران رپورتاژ مثل سایت‌های خبری پرداخت می‌شود. بدون لینک‌سازی خارجی شانس زیادی برای موفقیت در سئو نداریم؛ خصوصا در عبارات بسیار پررقابت.

هزینه لینک‌سازی بسته به ابعاد رقابتی سئو متفاوت است و نمی‌توان عدد دقیقی را تعیین کرد. خصوصاً اینکه هزینه انتشار رپورتاژها توسط ناشران تعیین شده و با افزایش تورم، این هزینه هم بیشتر می‌شود.

نیروی انسانی؛ نیاز به تصمیم استراتژیک

نیروی انسانی یکی دیگر از هزینه‌های اصلی سئو است. بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها در داخل شرکت اقدام به تشکیل تیم سئو می‌کنند.

تیم سئو بنا به ابعاد یک بیزنس می‌تواند بین ۲ تا ۲۰ نفر باشد. هم‌چنین هرچقدر سایت بزرگ‌تر باشد، نیاز به نقش‌های تخصصی مختلفی در تیم سئو داریم. نقش‌هایی مثل مدیر سئو، کارشناس لینک‌سازی، کارشناس سئو تکنیکال.

هزینه سئو سایت چطور محاسبه می‌شود و شامل چه مواردی می‌شود؟

البته بخش زیادی از بازار سئو را کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که عملاً تشکیل تیم سئو برای آن‌ها هیچ توجیه اقتصادی ندارد. به همین دلیل این کسب‌وکارها به سراغ فریلسنرها یا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سئو می‌روند.

استراتژی مراجعه به شرکت سئو یا تشکیل تیم سئو کاملاً وابسته به منابع شرکت و ابعاد یک کسب‌وکار است. گاهی اوقات هم حساسیت‌هایی مثل موضوع کسب‌وکار وجود دارد (مثلاً سایت‌های پزشکی و اقتصادی) که می‌توانند ترکیبی از روش های بالا را به کار بگیرند.

چطور هزینه‌های سئو را مدیریت کنیم؟

سئو فرآیندی زمان‌بر و هزینه‌بر است. اگرچه در طولانی‌مدت تمامی هزینه‌های انجام شده در سئو به تدریج به سوی کارفرما و کسب‌وکار باز می‌گردد اما باتوجه به شرایط اقتصادی هم‌چنان باید هزینه‌ها را تا حد ممکن بهینه کرد.

بهترین استراتژی برای کسب‌وکارهای کوچک و کسانی که به تازگی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اند، شرکت در دوره‌های سئو است. با شرکت در دوره‌های سئو کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند بخشی از فرآیندهای سئو را مدیریت کرده و هزینه منابع انسانی را کاهش دهند.

شرکت‌ها و برندهای بزرگ هم می‌توانند در کنار داشتن تیم سئو از یک یا چند مشاور حرفه‌ای و باتجربه استفاده کرده و فرآیندهای سئو را به بهترین شکل مدیریت کنند.

هزینه سئو سایت چطور محاسبه می‌شود و شامل چه مواردی می‌شود؟

آژانس خلاقیت وبسیما؛ راه‌حل‌های متفاوت برای کسب و کار شما

بررسی خدمات مختلف سئو به همراه هزینه‌های آن‌ها یک پیام آشکار داشت؛ هزینه سئو کاملاً بر اساس استراتژی و ابعاد یک بیزنس تعیین می‌شود. مدل‌های مختلفی برای همکاری با شرکت‌های سئو، فریلنسرها و استفاده از مشاوران تخصصی وجود دارد که کسب‌وکارها باید بنا به بودجه خود به سراغ یکی از مدل‌ها بروند.

 اگر به دنبال بهترین و بالاترین کیفیت خدمات سئو در ایران هستید، آژانس خلاقیت وبسیما بهترین انتخاب است.  

وبسیما در طی ۱۰ سال گذشته و در طی همکاری با کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ توانسته مدل‌های مختلفی را برای همکاری ارائه کند. ارائه تمامی خدمات یا بخشی از خدمات سئو، ارائه مشاوره‌های تخصصی و نظارت بر عملکرد تیم سئو داخلی از جمله مدل‌های همکاری با وبسیما است.

برندهایی مثل نوبیتکس، سپیداریستم، فراز اس ام اس و آیتول با تکیه بر دانش و تجربه وبسیما توانسته‌اند، در صدر نتایج جستجو بدرخشند. وبسیما غیر از ارائه خدمات سئو، پرچمدار آموزش تخصصی سئو در ایران است.

آکادمی وبسیما از سال ۹۲ با ارائه آموزش‌های تخصصی و مبتنی بر تجربه توانسته سطح کیفی آموزش سئو در ایران را ارتقاء داده و به انتخاب اول علاقه‌مندان تبدیل شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یادگیری سئو هستید همین حالا به صفحه آموزش سئو مراجعه کرده و گام اول برای موفقیت در سئو را بردارید.

مدل همکاری وبسیما با کسب‌وکارها کاملاً تعاملی و بر اساس نیازهای واقعی یک کسب‌وکار تعیین می‌شود. اگر به دنبال استفاده از خدمات سئو یا دریافت آموزش‌های تخصصی هستید، می‌توانید همین حالا با مراجعه به سایت وبسیما، اولین قدم همکاری با بزرگ‌ترین شرکت سئو ایران را بردارید. وبسیما پیشنهادی ردنشدنی برای شما دارد.

کد خبر 678866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha