سخنگوی دولت بریتانیا می‌گوید، کشورش برنامه‌ای برای ارسال کشتی‌های جنگی به دریای سیاه به منظور باز شدن جریان صادرات مواد غذایی ندارد.

اودسا در محاصره

 به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه گاردین، بنا به اظهارات سخنگوی دولت انگلیس ناوهای جنگی نیروی دریایی سلطنتی، برنامه‌ای برای عزیمت به دریای سیاه ندارند. این اقدام به منظور کمک به صادرات مواد غذایی نظیر غلات از اوکراین بوده است. بندر اوکراینی اودسا در دریای سیاه نقطه مورد بحث، توسط نیروهای روسی محاصره شده است.

بنا به گزارشی از مجله تایمز، گابریلیوس لندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی در گفت‌وگویی با لیز تراس، همتای انگلیس خود، خواستار تشکیل یک کریدور محافظتی از مبدا بندر اودسا شده است. این عملیات پیشنهادی شامل ائتلاف راغبین به منظور ارائه کشتی‌هایی برای پاکسازی بندر خواهد بود.

عبارت ائتلاف راغبین نخستین بار در سال ۲۰۰۲ توسط جورج دبیلو بوش ریس‌جمهوری وقت آمریکا طی دیداری از اروپا به مناسبت نشست سران ناتو با هدف خلع سلاح صدام حسین و در نهایت حمله به عراق عنوان شد. این ائتلاف به رهبری آمریکا متشکل از نیروهای چندملیتی است که در جنگ عراق مشارکت داشتند.

سخنگوی دولت انگلیس در ادامه محاصره بندر اودسا توسط نیروهای روسی را نکوهش کرده و گفته که این شرایط مانع از ارسال غذا به بسیاری از مردمانی می‌شود که به آن نیاز دارند. سخنگوی دولت انگلیس به همکاری فشرده با شرکای بین‌المللی این کشور برای یافتن راهی به منظور از سرگیری صادرات غلات اشاره کرده است، ولی در عین حال تاکید کرده که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار کشتی‌های جنگی سطنتی در دریای سیاه وجود ندارد.

کد خبر 678746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha