نماینده انگلیس در مذاکرات وین از گفت‌وگو با مقامات رژیم صهیونیستی درباره ایران و توافق هسته‌ای خبر داد.

انگليس و اسرائيل

به گزارش همشهری‌آنلاین، استفانی القاق رئیس هیات مذاکره‌کننده انگلیس در مذاکرات وین در صفحه توییترش از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله با ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و جاشوا زارکا، معاون مدیرکل وزارت امور خارجه و الون بار، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه این رژیم خبر داده و نوشت: مباحثات دو روزه متمرکزی درباره ایران و منطقه با اسراییل داشتیم.

القاق به محورهای این گفت‌وگوها اشاره کرده و نوشت: چشم‌انداز برجام، تبادل نظر درباره برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های گسترده منطقه‌ای.

این دیدار در پی این انجام شده است که برگزاری جلسات مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی در وین پس از برخی تحولات سیاسی بین‌المللی از جمله حمله روسیه به اوکراین و برخی چالش‌های ناشی از عدم تفاهم ایران و آمریکا بر سر یافتن راهکاری عملی جهت بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام، تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

با روی کار آمدن دولت جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ و در اولویت قرار گرفتن احیای توافق هسته‌ای از طریق بازگشت آمریکا به توافق و لغو تحریم‌های ایران در دولت او، واشنگتن از مارس همان سال به مذاکرات وین در راستای احیای توافق پیوست. البته تا کنون، مذاکرات مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نشده واز طریق نمایندگان کشورهای کمیسیون مشترک برجام در جریان مواضع یک‌دیگر قرار گرفته‌اند.

رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن رویه سابق در قبال برنامه هسته‌ای ایران از جمله در زمان روی‌ کار بودن دولت باراک اوباما که آمریکا به توافق هسته‌ای ایران پیوست و در دولت دونالد ترامپ که این کشور از توافق خارج شد، سعی در کارشکنی در روند مذاکرات وین و منصرف کردن متحدان آمریکایی و اروپایی‌اش از احیای توافق داشته است.

اما با این وجود، دولت آمریکا تاکید داشته است اولویت آن در پیش گرفتن دیپلماسی و بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای است.

کد خبر 678737
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha