معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از اجرای طرح جدید این سازمان برای جمع آوری زباله‌های خطرناک خانگی ظرف یکی دو روز آینده خبرداد.

زباله

حسین حیدریان در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اعلام این خبر افزود: در قالب این طرح جدید، جعبه‌هایی با عنوان « safety box» یا جعبه‌های ایمن بین شهروندان تهرانی توزیع می شود که مردم بتوانند پسماندهای خطرناک خانگی را از دیگر زباله‌های خشک و تر خود جدا کنند و در این جعبه‌ها قرار دهند.

معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: اجسام تیز و برنده، باقیمانده زباله‌های پزشکی که در خانه‌ها تولید می‌شود، مثل سرنگ و داروهای تاریخ مصرف گذشته، باتری‌های مصرف شده و سایر اجسام تیز و برنده از جمله پسماندهای خطرناک خانگی هستند که باید به طور جداگانه دفع شوند.

طرح جدید برای دفن زباله‌های خطرناک خانگی | بسته‌های ایمن بین شهروندان توزیع می‌شود

حیدریان توضیح داد: شهروندان می‌توانند بعد از پر شدن این بسته‌ها، آن را به غرفه‌های مختلف ما در سطح شهر تحویل دهند. به این ترتیب همکارانم در سازمان مدیریت پسماند این بسته‌ها را به طور کاملا ایمن حمل می‌کنند و بعد از انتقال به سلول‌های دفن بهداشتی منتقل می‌شوند.

او درباره نحوه امحاء این زباله‌های خطرناک توضیح داد: سلول‌هایی احداث می‌شود که با لایه‌های ژئو سنتتیک (مصالح پلیمری طبیعی برای آب بندی و جلوگیری از ورود شیرابه‌ها به درون خاک) عایق‌بندی می‌شوند که احیانا شیرابه‌ای از این پسماندها تولید نشود و خاک و آب‌های زیرزمینی را آلوده نکند؛ سپس به صورت کاملا بهداشتی و مهندسی در مجتمع آرادکوه که زیرساخت‌های آن وجود دارد، آن را دفن می‌کنند.

معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: طرح جدید بسته‌های ایمن که در همه دنیا و یکی دو شهر کشور هم اجرا شده، در حال حاضر در تهران در مرحله اجرا قرار دارد. در واقع به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه جداسازی اجسام تیز و برنده و زباله‌های خطرناک از پسماند خانگی هستیم و لازم است شهروندان در زمینه امحاء این زباله‌ها مدیریت پسماند را یاری کنند.

کد خبر 678703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    0 1
    سلام ان بچه نوازده از بیمارستان واسه کی میتن میشه لطفانموده جواب بفرستن