اولین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری استان تهران برگزار شد و دبیر این مجمع گفت: با ۱۵ هزار هکتار فضای حاشیه نشینی در تهران مواجه هستیم.

حاشیه نشینی

به گزارش همشهری آنلاین، هدایت دبیر نخستین مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در آغاز این اجلاس گفت: این اجلاس برای بررسی مشکلات شهرهای استان تهران تشکیل شده است. اولین مشکل شهرهای استان تهران، افزایش جمعیت است که در فاصله زمانی ۱۰۰ سال از ۲۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۴ میلیون نفر رسیده است، این رقم ۱۷ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و موجب کمبود امکانات در استان شده است.

دبیر نخستین مجمع کمیسیون های شهرسازی و معماری شهرهای استان تهران در ادامه تاکید کرد: برعکس آنچه که رایج است، استان تهران پایین ترین سطح سرانه خدماتی را دارد و دچار کمبود ۹ هزار هکتار فضای خدماتی است.

هدایت گفت: از سال ۱۳۳۵ که استان تهران کمتر از ۴ شهر بود، به ۵۲ شهر در استان تهران رسیده‌ایم که عموم این شهرها از کمترین امکانات شهری نیز برخوردار نیستند، این شرایط در حالی رخ داد که بافت شهری رو به فرسودگی است و با ۱۵ هزار هکتار فضای حاشیه نشینی در تهران مواجه هستیم.

به گزارش اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، او همچنین متذکر شد: تهران با ۳ گسل بسیار بزرگ مواجه است که تکانه هرکدام می‌تواند فاجعه بسیار عظیمی ایجاد کند و جان حدود ۸۰۰ هزار نفر را تهدید کند. مشکل دیگر این است که استان تهران دچار کمبود آب و فرونشست زمین است. لذا این مجمع برای رسیدگی به این مسائل تشکیل شده اند.

کد خبر 678426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha