طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور با شکل‌گیری‌ توده گرد و خاک روی عراق در روزهای آینده دوباره آسمان برخی استان‌ها غبارآلود می‌شود و در منطقه زابل طوفان گردوخاک رخ خواهد داد.

گرد و غبار

به گزارش همشهری‌آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در روز یکشنبه (اول خرداد) در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲ و ۳ خرداد) نیز در نوار شمالی کشور افزایش دما رخ خواهد داد. این افزایش دما در شمال شرق بین ۸ تا ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

در روز یکشنبه در برخی نقاط شرق، جنوب شرق، مرکز و جنوب کشور وزش باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در منطقه زابل طوفان گردوخاک رخ خواهد داد. 

از بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه با شکل‌گیری‌ توده گرد و خاک روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

روز چهارشنبه (۴ خرداد) کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و دریای خزر در این روز مواج خواهد بود. همچنین در روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه در شمال غرب این وضعیت رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنج‌شنبه (۴ و ۵ خرداد) نیز در استان‌های ساحلی خزر بارش باران رخ خواهد داد و خلیج فارس نیز امروز مواج است.

همچنین براساس اعلام این سازمان، آسمان تهران فردا (۲ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک  با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه (۳ خرداد) قسمتی ابری‌ و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱ و ۲ خرداد) اهواز با دمای ۴۳ و۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و بجنورد با دمای ۵ و ۱۱ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور است.

کد خبر 678090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha