شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش مکزیک در مبارزه با جنایات سازمان یافته، بزرگ‌ترین انبار تسلیحات را که تاکنون در این کشور مرکز آمریکا کشف شده است، ضبط کرد

خبرگزاری سوییس گزارش داد، وزارت دفاع مکزیک در مکزیکو سیتی اعلام کرد ارتش این کشور روز جمعه در عملیات در ایالت شمالی تامائولیپاس (Tamaulipas) در مجموع 540 سلاح و نیم میلیون گلوله را کشف و ضبط کرد. علاوه بر این 162 نارنجک، تعداد زیادی کلت و یک پرتابگر راکت هم کشف شد.

ماریسلا مورالس (Marisela Morales)، سخنگوی واحد ویژه مبارزه با جنایات سازمان یافته گفت: «این بزرگ‌ترین کشف سلاح در طول تاریخ مکزیک است.»

به گفته وی، این زرادخانه تسلیحاتی به سه فرد مظنون عضویت در کارتل خلیج (Golf-Kartell) تعلق داشته است که یکی از مشهورترین سازمان‌های جنایتکار این کشور است.
مقامات مکزیک اعلام کردند، در عملیات پلیس همچنین خامی گونزالس (Jaime Gonzales)، فرمانده شبه‌نظامیان این کارتل بازداشت شد. گونزالس در عملیات پلیسی که به دقت طراحی شده بود در رایونوزا (Reynosa) نزدیک شهر مرزی مک‌آلن (McAllen) بازداشت شده است.

نیروهای امنیتی بدون تیراندازی موفق به بازداشت وی در یک خانه شدند. شبه‌نظامیان تلاش داشتند رییس خود را فورا از بازداشتگاه پلیس در نزدیکی فرودگاه رایونوزا آزاد کنند. در حمله این افراد به پاسگاه پلیس، تبادل‌آتش سنگینی انجام شد.

گونزالس عضو گروهی است که اعضای آن پیشتر در ارتش فعال بوده‌اند، اما اکنون جناح خود را تغییر داده‌اند. او از سال 1999 کار برای کارتل را آغاز کرده است.

کد خبر 67790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز