۲۰ دستگاه ون مخصوص معلولان روز گذشته به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه شد و به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، استفاده از آن برای همه شهروندانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، رایگان است.

ون ویژه معلولان

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، روز گذشته از ۲۰ دستگاه ون ویژه جانبازان و معلولان با حضور شهردار تهران رونمایی شد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره ویژگی این خودروها گفت: مخاطبان این ون‌ها خاص هستند و جانبازان و معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کنند و امکان استفاده از وسایل نقلیه موجود و معمولی را ندارند، می‌توانند از آن بهره ببرند.

بهرام نکاحی درباره چگونگی استفاده جانبازان و معلولان از این ون‌ها توضیح داد: افراد دارای معلولیت برای استفاده از این ون‌ها باید در سامانه ۶۳۰۵ عضو می‌شوند تا براساس اولویت و نوع درخواست، شرکت واحد اتوبوسرانی به آنها خدمت رسانی کند.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هزینه استفاده از این سرویس بسیار ناچیز و حتی گاهی رایگان است و به عنوان همکاری ویژه شهرداری به حساب می‌آید.

براساس اطلاعات سایت ویژه معلولان و جانبازان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، این سامانه در همه نقاط پایتخت با ۱۴۱ دستگاه اتوبوس و ون ویژه معلولان به بیش از ۴ هزار مشترک و همچنین دانش‌آموزان مدارس استثنایی شهر تهران خدمت رسانی می‌کند. این سامانه از اسفند سال ۱۳۹۱ در تهران فعال شده است.

کد خبر 677658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    عالیست دستشان درد نکنه