مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

سالانه نمایشگاه‌های بسیار زیاد و متنوعی در سطح شهر برگزار می‌شود. برخی از آنها عبارتند از نمایشگاه گل و گیاه، سوغات شهرهای مختلف، ابزارآلات صنعتی و... . از این رو مسئولان هر غرفه نمایشگاهی برای اینکه مشتریان زیادی را به سوی غرفه خود جذب نمایند باید تمام سعی و تلاش خود را بکنند.

تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز در غرفه نمایشگاهی

استفاده بهینه از تجهیزات نمایشگاهی اصولی و مناسب در غرفه‌های نمایشگاهی برروی جلب مشتری بسیار تاثیرگذار است. چنانچه قصد ایجاد غرفه در یک نمایشگاه را دارید با مطالعه این مقاله از کبیرسازان با ما همراه باشید تا با تجهیزات مهم در غرفه سازی بیشتر آشنا شوید.

ویژگی‌های یک غرفه نمایشگاهی

ویژگی‌های یک غرفه نمایشگاهی

همانطور که گفته شد، هدف از ایجاد یک غرفه نمایشگاهی در یک نمایشگاه فروش محصول یا ارائه خدمات است. پس برای اینکار باید مخاطبین بسیار زیادی را جذب غرفه خود بکنید. از این رو باید ویژگی یک غرفه نمایشگاهی خوب را بدانید. به طور کلی غرفه نمایشگاهی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. دارای جذابیت لازم
  2. هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی
  3. وضعیت مکانی مناسب
  4. قابل درک بودن پیام طراح برای بیننده
  5. طراحی مناسب و متناسب با کالاهای قابل ارائه باشد.

مقدمات ایجاد یک غرفه نمایشگاهی

همانگونه که در مقدمه این مقاله بیان کردیم، سالانه تعداد بسیار زیادی نمایشگاه در کشورمان ایران و حتی در سطح بین‌المللی در سایر کشورها برگزار می‌گردد. غرفه‌داران باید چندین روز یا شاید هم چندین هفته مشغول آماده‌سازی غرفه نمایشگاهی خود با استفاده از تجهیزات نمایشگاهی باشند. برای این منظور می توانید از غرفه نمایشگاهی کبیرسازان استفاه نمایید.

قبل از هرچیزی باید فرد برنامه‌ریزی‌ها را برای ساخت و طراحی داخلی غرفه خود انجام دهد و سپس به دنبال یک شرکت جهت ساخت غرفه باشد. کبیرسازان یکی از شرکت‌های غرفه‌سازی در ایران است که با دارا بودن سابقه‌ای درخشان می‌تواند غرفه‌داران را کمک کند. شرکت کبیرسازان با توجه به عنوان غرفه نمایشگاهی وسعت مکان را تعیین و پس از آن شروع به ساخت غرفه با تجهیزات نمایشگاهی مدرن می‌کنند.

نکته: اگر قصد دارید یک غرفه در یک نمایشگاه‌ی بین المللی داشته باشید قبل از هرچیزی باید مقدمات سفر خود را فرآهم کنید و سپس برای دریافت ویزا اقدامات لازم را انجام دهید.

در یک نمایشگاه اگر دارای غرفه‌ای با وسعت زیاد هستید و فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید قسمتی را برای پذیرایی از مهمان‌های خاص و انعقاد قراردادهای اختصاصی آماده نمایید. همچنین وجود یک فضا جهت ارائه مشاوره در خصوص وسایل موجود در غرفه نمایشگاهی و همچنین پاسخ به سوالات مراجعه‌کنندگان لازم خواهد بود. زیرا مشاوره و صحبت با مخاطب باعث می‌شود او از سردرگمی و گمراهی خارج شود و برای خرید اقدام از غرفه شما اقدام کند.

استندهای خلاقانه برای ایجاد غرفه نمایشگاهی

اگر وسعت و فضای غرفه نمایشی کوچک است، استفاده از استندهای خلاقانه دیواری بهترین گزینه برای نشان دادن محصولات است. استندهای دیواری نصب شده در یک غرفه کوچک به همه‌چیز نظم می‌بخشد و از سردرگمی مخاطبین جلوگیری می‌کند. استفاده از فضاهای باز و بسته در غرفه نمایشگاهی، حس کنجکاوی مراجعه‌کنندگان را تحریک می‌کند. همچنین غرفه‌دار می‌تواند با یک طراحی خاص و منحصر به فرد اشتیاق مراجعه‌کنندگان را دو برابر نماید.

استفاده از هارمونی رنگ‌ها در ایجاد غرفه نمایشگاهی

در غرفه‌سازی نمایشگاهی توجه به هارمونی رنگ‌ها، یکی از اساسی‌ترین نکات است. باید به این نکته توجه کنید که از تمامی رنگ‌های گرم و سرد در کنار یکدیگر باهم به اندازه مشخص بهره ببرید تا فضای غرفه نمایشگاهی را از حالت کسل‌کننده خارج کنید. علاوه بر ترکیب درست و اصولی رنگ‌ها در یک غرفه نمایشگاهی، نورپردازی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. باید بدانید که نورپردازی ملایم در داخل، فضای داخل غرفه نمایشگاهی را از فضای شلوغ بیرون جدا خواهد کرد. همانطور که می‌دانید رنگ نورها تاثیر مثبت و منفی روی روح و روان مخاطب می‌گذارند از این رو باید به درستی نور غرفه نمایشگاهی خود را انتخاب نمایید. به این نکته مهم توجه کنید که نورپردازی بسیار زیاد و شدید، ذهن مخاطب را خسته می‌کند.

نورپردازی غرفه نمایشگاهی باید به گونه‌ای انتخاب شود که مخاطب بتواند به راحتی کالا یا محصول مورد نظرش را کامل مشاهده و آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کند. استفاده از تجهیزات دیداری و شنیداری علاوه بر بالابردن کیفیت غرفه نمایشگاهی اطلاعات جامع و کاملی را به مخاطبین و خریداران شما می‌دهد. همچنین سیستم‌های سبک مانند لپ تاپ که امکان پخش فیلم را در محیط غرفه نمایشگاهی فرآهم می‌کند، می‌تواند برروی مخاطب شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد و او را به سمت غرفه شما جذب نماید. همچنین با نشان دادن ویدیو مرتبط با محصولات یا خدمات، مراجعین سوالات کمتری از شما می‌پرسند.

بهداشت در غرفه نمایشگاهی

بهداشت در غرفه نمایشگاهی

پس از آماده‌سازی غرفه نمایشگاهی خود و افتتاح نمایشگاه، با سیل عظیمی از جمعیت در غرفه نمایشگاهی خود مواجه خواهید شد. به همین دلیل ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه، غرفه نمایشگاهی کثیف و زباله زیادی در آنجا جمع شود. بنابراین غرفه‌داران باید با قراردادن سطل زباله در اطراف غرفه نمایشگاهی خود در جهت حفظ محیط زیست تلاش کنند. همچنین در دوران کرونا بهداشت بسیار مهم خواهد بود و باید حتما برروی هر یک میزهای غرفه یک الکل قرار دهید. پس برای بهداشت در غرفه نمایشگاهی قبل از شروع و افتتاح نمایشگاه تدابیری را بیندیشید تا با مراجعه مخاطبین با سیلی از زباله ریز و درشت دور و اطراف غرفه خود روبرو نشوید. علاوه بر سطل زباله می‌توانید یک جارو نیز در غرفه خود بگذارید تا هر از چند گاهی، غرفه را جارو بکشید تا زباله و خاک را از بین ببرید.

ارائه خدمات شرکت کبیرسازان

اگر شما هم به دنبال ساخت غرفه در نمایشگاه هستید و نیاز به یک تیم متخصص در این حوزه را دارید ما به شما کبیرسازان را معرفی می‌کنیم. شرکت کبیرسازان با سالها سابقه‌ی طولانی در حوزه غرفه‌سازی می‌توانند به شما در ساخت یک غرفه اصولی و مناسب کمک کنند. شرکت پیشرو کبیرسازان تا به امروزه توانسته بیش از ۳۰۰۰۰ مترمربع از غرفه‌های نمایشگاهی را طراحی و اجرا نماید. به همین دلیل سابقه و نمونه‌کارهای این شرکت به اعتماد و اطمینان شما قطعا کمک خواهد کرد.

کد خبر 677534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha