مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

با نزدیک شدن به فصل تابستان، مسافران به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما برای مقاصد پر طرفداری همچون کیش و مشهد هستند. خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد و بلیط هواپیما تهران به کیش آن هم با پایین ترین قیمت یکی از دغدغه های مسافران این دو شهر می باشد.

خرید بلیط تهران به مشهد.jpg

در وبسایت کارناوال  میتوانید ارزانترین بلیط هواپیما را خریداری کنید. از دیگر اطلاعاتی که مسافران به آن نیاز دارند، راهنمای سفر به شهر های مشهد، کیش و قشم است که ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و لازم برای سفر به این شهر ها را منتشر کنیم.

راهنمای سفر به مشهد

شهر مشهد در منطقه مرزی بین شمال و جنوب استان خراسان قرار گرفته است و تداخل جبهه های مختلف آب و هوایی، ویژگی های اقلیمی خاصی به آن داده است. بیشتر دشت مشهد- نیشابور اقلیمی سرد و خشک دارد، بخشی از دشت مشهد- قوچان نیمه خشک است و قسمتی دیگر از بلندترین ارتفاعات رشته کوه های بینالود و هزار مسجد سرد و مرطوب هستند. این عوامل باعث می شود مشهد آب و هوایی متغیر داشته باشد؛ اما در مجموع معتدل و متمایل به سرد و خشک است. رودخانه مهم مشهد کشف رود است و آب این شهر از چشمه، قنات و چاه های عمیق و نیمه عمیق تامین می شود. میزان بارندگی سالانه مشهد نیز به ۲۵۳ میلی متر می رسد.

از جمله آداب و رسوم بسیار مشهور و معروف مردم مشهد می توان به مراسم های معمول ایام عزاداری در حرم امام رضا مانند برپایی تکیه های عزا، دادن نذری و عزاداری های ویژه خادمان حرم اشاره کرد. 

سفر بدون گشت و گذار در بازارهای محلی شهر و خرید سوغات و صنایع دستی آن تکمیل نمی شود. سفر به مشهد از قدیم بدون آوردن تحفه از این دیار، کامل نیست و به طور معمول تمام اهالی خانواده در انتظار هستند تا مسافر برای شان هدیه ای از مشهد بیاورد. از جمله سوغاتی های شهر مشهد میتوان به: انگشتر فیروزه و عقیق، ادویه هفت قلم، دیگ های سنگی و ارغوان بافی اشاره کرد.

با کلیک بر روی این لینک (بلیط هواپیما تهران به مشهد) میتوانید با قیمت ویژه پرواز تهران مشهد را خریداری کنید.

راهنمای سفر به کیش

پایه های اقتصاد کیش بر روی صنعت گردشگری استوار است و بخش مهمی از درآمد این جزیره از این صنعت به دست می آید. وجود امکانات اقامتی بسیار خوب، کلوپ های دریایی با انواع تفریحات آبی، جُنگ های شبانه، تفریحات هیجان انگیز، مراکز خرید با قیمت های ارزان تا گران، فضایی آرامش بخش و ... همه و همه باعث شده اند تا گردشگران زیادی به سوی این جزیره بروند. در کنار گردشگری، از مشاغل بومیان کیش می توان به صید مروارید، پرورش نخل خرما، صادرات پیاز و تنباکو اشاره کرد.

کیش آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و میانگین دمای سالانه آن به ۲۶/۶ درجه سانتیگراد می رسد. بارندگی در این جزیره بسیار کم است و  بیشتر به صورت رگبار و در زمستان رخ می دهد. برای خرید بلیط هواپیما تهران به کیش، با جستجو در سایت کارناوال میتوانید با قیمت بسیار ارزان آنرا بیابید.

قیمت بلیط تهران کیش

راهنمای سفر به قشم

قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس است و حدود ۲.۵ برابرِ دومین جزیره بزرگ خلیج‌فارس یعنی بحرین وسعت دارد. اولین و بزرگترین پارک کروکودیل خاورمیانه در جزیره قشم است. جزیره‌ قشم از ۲۲ کشور در جهان وسیع تر است. فیلم سینمایی «اژدها وارد می‌شود»، ساخته مانی حقیقی بر اساس یک داستان واقعی در قشم ساخته شده و لوکیشن های آن دقیقا منطبق بر واقعیت هستند.

طبق آخرین تقسیمات کشوری امروزه ۶۹ شهر و روستا در این جزیره جای دارند که مهم ترین شهرهای آن سوزا، هرمز، قشم و بندر درگهان هستند.

سفر به قشم را با خرید مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما تهران به قشم از وبسایت کارناوال تجربه کنید.

قشم سرزمینی گرم و مرطوب است و رطوبت نسبی هوا در آن بالاست. دمای متوسط سالیانه این جزیره حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. ۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور گرم‌ترین زمان‌ در جزیره هستند و دی و بهمن سردترین روزها را با خود می آورندبهترین زمان سفر به قشم از اوایل زمستان تا اواسط بهار است.

بهار: در آغاز بهار و نوروز قشم مملو از جمعیت گردشگران می شود. این جزیره در این زمان از سال آب و هوایی نسبتا مطبوع دارد و می توان به راحتی در آن به گشت و گذار پرداخت البته حضور خیل عظیم گردشگران ممکن است شما را با مشکل مواجه کند.

تابستان: با گذر از اردیبهشت و نزدیک شدن پایان بهار گرمای هوا به شدت بالا می رود و تقریبا تا پایان تابستان، تعداد بسیار کمی از گردشگران پا به این جزیره می گذارند.

پاییز: با آغاز شش ماه دوم سال هوا روز به روز مطبوع تر می شود و از اواسط آبان ماه گردشگران به سوی قشم می روند. 

زمستان: بهترین زمان سفر به قشم زمستان است چرا که در این جزیره آب و هوایی معتدل انتظارتان را می کشد و احتمال دیدن دلفین ها بیشتر از هر زمان دیگری است.

تهران قشم

همانطور که به آن اشاره شد، شهر های کیش، قشم و مشهد از پرطرفدارترین شهرهای ایران برای سفر هستند. با اینکه در فصل تابستان شهر های جنوبی آب و هوای گرم دارند، اما با این حال مسافران زیادی به آنجا سفر میکنند که همین امر باعث شده تا بلیط هواپیما برای این شهر ها گران تر از بقیه فصل ها شود. اما شما با خیال راحت میتوانید در سایت کارناوال پرواز تهران مشهد، پرواز تهران کیش و پرواز تهران قشم را با قیمتی بسیار ارزان بخرید.

کد خبر 677446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha