در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و شاخص هم وزن به ترتیب ۰.۷درصد و ۱.۱۶درصد افت داشتند.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پس از افت ۱۱هزار و ۴۷واحدی (۰.۶۹درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۴هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۱۶درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۶۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۹۱نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود ۳۳۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «آسیاتک»، «شپنا»، «خگستر»، «شستا»، «خساپا»، «پارس» و «خودرو» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «حگهر»، «فزر»، «کرمان»، «توسن»، «زملارد»، «فجهان» و «چخزر» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به پنج هزار و ۸۳۵میلیارد تومان رسید.

افراد حقیقی امروز ۳۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ بود.

بورس کانال ۱.۶ میلیون واحد را از دست داد | عقب نشینی ۱۱ هزار واحدی شاخص کل

خروج پول حقیقی از بورس برای دومین روز متوالی

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۹۴۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی هزار و ۱۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «اطلاعات و ارتباطات» و «سرمایه‌گذاری‌ها» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «ومعادن» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وآفر»، «مدیریت» و «حگهر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۵۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه گذاری ارزش آفرینان با برتری ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۲۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 677391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha