وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مخابرات بازیگر اصلی نیست و قرار نیست همه کارها را مخابرات انجام دهد.

عيسي زارع پور - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات

عیسی زارع‌پور در پاسخ به همشهری آنلاین درباره رفع انحصار مخابرات در واگذاری اتصال کاربران خانگی به شبکه فیبر نوری و کاهش هزینه‌های آن با هدف افزایش سرعت اینترنت گفت: ما روز سه‌شنبه ۸.۵ میلیون پورت را با غیر مخابرات امضا کردیم که راه بیندازند. بازیگران جدیدی هم به صحنه می‌پیوندند، کما اینکه این کار را در چند شهر اصلی هم شروع کردیم. روز سه‌شنبه هم پروژه بوشهر را با شرکت صبانت شروع کردیم. قم هم شرکت شاتل بود و اصلا کاری با مخابرات نداشت. با ورود بازیگران جدید در عرصه واگذاری فیبر نوری در منازل مردم، فضا رقابتی خواهد شد و کار مخابرات هم بهتر خواهد شد و کیفیت و قیمت متحول خواهد شد.

وی با تایید بر همکاری نکردن مراکز مخابراتی تهران با شرکت‌های خصوصی در اتصال فیبر نوری منازل گفت: ما این مسئله را اصلاح می‌کنیم. 

وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه آیا انحصار از مخابرات برداشته می‌شود، گفت: رفع انحصار طول می‌کشد. ما تازه اول راه هستیم. تمهیداتی هم اندیشیده‌ایم تا هزینه مردم را کم کنیم. در آینده نزدیک اعلام می‌کنیم که اپراتورها تجهیزات‌شان را به‌صورت قسطی در اختیار مردم قرار دهند.

کد خبر 677356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • معلم ریاضی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    4 1
    نمیدانم چرا سایت quora را فیلتر کرده اند.این یک سایت معتبر جهانی است که از مسایل ریاضی آن میشود استفاده کرد. لطفا یک تجدید نظر انجام دهید.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    2 0
    بله - تشکر -- اینترنت تقسیطی پر سرعت بسیار خوب است - ما هم راضی هستیم - زیرا یک پول اولیه ی زیاد نداریم - ولی اگر روی قبض تلفن قسطی بشود - می شود پرداخت نمود.اگر هم که فیبر نوری هم بشود - چه بهتر تشکر از شما
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    اگر هم دولت برای پیشبرد کار علمی ارتباطی تسهیلات قائل بشود برای تقویت کار بسیار مفید خواهد بود. زیرا ممکن است ایران به کشور های پیشرفته ی علمی - فضائی - الکترونیکی - رباتیک- ابر رایانه ی - و.غیره ... کمی نزدیک بشود.
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    5 1
    برداشتن انحصار فیبر نوری ممکن است باعث ترقی و پرش ایران بسوی پیشرفت علمی بشود.و ایران را از کناره گیری و منزوی سازی و تحریم سازی نجات بدهد. ولی حالا ببینیم که در حد حرف است و یا عملی هم می شود و اگر عملی بشود حد و حدود ان چقدر است؟ ایا حقیقت دارد و یا دانشمندانی در ایران وجود داشته و تلاش در گسترش ان هستند ؟؟؟