مدیسون کاتورن جوان‌ترین نماینده مجلس علی‌رغم حمایت دونالد ترامپ از راهیابی به رقابت‌های انتخابات سراسری بازماند.

کارولینای شمالی آبی یا قرمز ؟

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی،  نماینده مدیسون کاتورن جمهوری‌خواه که به تازگی با برخی رسوایی‌هایی هم دسته و پنجه نرم می‌کرد و البته مورد پشتیبانی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری سابق ایالات متحده قرار گرفته بود شکست خود در دور مقدماتی انتخابات کنگره را پذیرفت.

کاتورن که یکی از مجموع ۱۳ نماینده کارولینای شمالی است و از یک حوزه انتخاباتی امن جمهوری‌خواهی در ایالت کارولینای شمالی در سن ۲۳ سالگی به عنوان جوان‌ترین نماینده به کرسی مجلس نمایندگان رسید. او حالا که ۲۶ ساله است به لطف بسیاری از رسوایی‌ها و حرکات اشتباه  فریاد هم‌حزبی‌ها خودش را هم در آورد و درنهایت در انتخابات میان‌دوره‌ای رقابت را به نامزد هم‌حزبی خود واگذار کرد.

موارد مناقشه‌برانگیز پیرامون این سیاست‌مدار جوان از جمله سوء مصرف و دعوت همقطارانش به عیاشی بیشتر، رانندگی غیر قانونی، حمل اسلحه خشاب پر در فرودگاه، معامله احتمالی با ارز دیجیتال میم‌دار که توسط برخی گروه‌های ناظر گزارش شده و در نهایت ارذال و اوباش خواندن زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین در میانه جنگ با روسیه را شامل می‌شوند.

دونالد ترامپ در پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی گفته بود که باور دارد دیگر مدیسون اشتباه خود را تکرار نمی‌کند و از مردم خواست که به او یک شانس مجدد بدهند.

رقیب کاتورن در رقابت درون حزبی چاک ادواردز بوده که او برخلاف کاتورن توسط سناتور ایالت کارولینای شمالی به  نام تام تیلیس حمایت شده بود.

در سوی دیگر، در عرصه رقابت‌های انتخابات درون حزبی برای کسب کرسی مجلس سنا از حالا نامزد جهموری‌خواهان مشخص است. نامزد مورد نظر جمهوری‌خواهان در این دوره حساس، تد بود جمهوری‌خواه است که قرار جای سناتور  ریچارد بر جمهوری‌خواه که به بازنشستگی می‌رود را پر کند.

 نامزد مورد نظر جمهوری‌خواهان در خصوص انتخابات سنا به طور مشترک مورد حمایت دونالد ترامپ و گروه بانفوذ محافظه‌کار باشگاهی برای رشد است.

رقیب تد بود در انتخابات سراسری خانم چری بیزلی از حزب دمکرات است. خانم بیزلی رئیس سابق دادگاه عالی کارولینای شمالی بوده است، شخصی که نامزدی‌ش در حزب دمکرات برای انتخابات سراسری سنا قابل پیش‌بینی بوده است.

 ایالت کارولینای شمالی در انتخابات کنگره از آن‌جایی  به راحتی در ادوار انتخابات‌های گذشته به راحتی میان دو حزب اصلی دست به دست شده است، همواره یکی از میادین رقابت‌های فشرده دو حزب در انتخابات‌های ملی است و در حال حاضر نقش سرنوشت سازی در حفظ اکثریت شکننده دموکرات‌ها در کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) ایفا می‌کند.

کد خبر 677306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha