این روزها صحبت از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو است و بسیاری از کارشناسان می‌گویند که شاید برخی دیگر از کشورها نیز در این خصوص وسوسه شوند.

کارل نهامر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، کارل نهامر، صدراعظم اتریش بار دیگر تاکید کرد که کشورش که با هیچ اتحاد نظامی همسو نیست  قصد ندارد به ناتو بپیوندد.

نهامر پس از دیدار با پتر فیالا، همتای چک خود در پراگ گفت که تاریخ اتریش با تاریخ فنلاند و سوئد متفاوت است و بی‌طرفی نظامی خود را حفظ خواهد کرد.

با این حال، او گفت که کشورش به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا با اوکراین همبستگی نشان داده و اجازه ارسال تسلیحات به کی‌یف را داده است. درعین حال اتریش از تحریم‌ها علیه روسیه نیز حمایت می‌کند.

فیالا نیز گفت که همتای اتریشی او از ایده توسعه ظرفیت خط لوله نفت Transalpine (TAL) حمایت کرده است که پالایشگاه‌های اتریش، آلمان و جمهوری چک را از یک پایانه در بندر تریست ایتالیا تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقامات چک گفته‌اند که خط لوله TAL در نهایت می‌تواند نفت کافی را در صورت تحریم واردات روسیه از سوی اتحادیه اروپا، تامین کند. اما آنها می‌گویند که افزایش ظرفیت تا سه سال طول خواهد کشید.

کد خبر 677234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha