رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که اگر سوئد و فنلاند ترکیه را تحریم کنند، عضویت آنها در ناتو را تایید نمی‌کند.

اردوغان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، او گفت: «اول از همه، ما به کسانی که می‌خواهند به ناتو که یک سازمان امنیتی است، بپیوندند، اما تحریم‌های علیه ترکیه وضع کرده‌اند، «آری» نمی‌گوییم. چرا که ناتو دیگر یک سازمان امنیتی باقی نمی‌ماند و به محلی تبدیل می‌شود که نمایندگان ترور در آن متمرکز می‌شوند.»

اردوغان در یک کنفرانس خبری در آنکارا گفت که هیات‌های سوئدی و فنلاند نباید برای متقاعد کردن ترکیه به عضویت این کشور در ناتو به ترکیه بیایند.

اردوغان با بیان اینکه وزیر امور خارجه ترکیه با همتایان سوئدی و فنلاندی خود دیدارهایی داشته است، گفت که هیچ یک از دو کشور موضع روشنی در برابر سازمان‌های تروریستی ندارند.

او در این باره گفت: «حتی اگر بگویند ما با آنها مخالفیم، عکس رفتارشان مبنی بر اینکه تروریست‌هایی را که باید به ترکیه تحویل دهند، نمی‌دهند، خواهد بود.»

او افزود که سوئد «لانه» سازمان‌های تروریستی است و به تروریست‌ها اجازه می‌دهد در پارلمان صحبت کنند.

اردوغان گفت: «آنها دعوتنامه‌های ویژه‌ای برای تروریست‌ها دارند. حتی نمایندگان حزب کارگران کردستان را نیز در پارلمان خود دارند. چگونه می‌خواهیم به آنها اعتماد کنیم؟»

اردوغان هفته گذشته هنگامی که در یک کنفرانس خبری در استانبول گفت که به چشم‌انداز پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو «مثبت» نگاه نمی‌کند، همین موضع را تکرار کرد و هر دو کشور را به اسکان «سازمان‌های تروریستی» متهم کرد.

کد خبر 676973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 7
    ایشون هم نوعی دیکتاتوراست
  • US ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    0 4
    ایشان هم شده جیرخوار پوتین
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    1 0
    دنیا داره به پایان می رسد روزی بود روزگاری بود دنیای بود انسانها همه خدا حافظ