وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعای تازه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد.

بنی گانتس

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد: ایران در تلاش است ساخت و نصب ۱۰۰۰ سانتریفیوژ IR۶ دیگر را در تاسیسات اتمی‌اش کامل کند، از جمله در کارگاه‌ زیرزمینی جدیدی که در نزدیکی تاسیسات نطنز در حال احداث است.

 ادعای گانتس در پی این مطرح می‌شود که رافائل گروسی، مدیرکل آژانی بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ هشتم اردیبهشت سال جاری در کنفرانسی خبری عنوان کرد که کارگاه جدید ایران در نطنز برای ساخت قطعات سانتریفیوژ در زیر زمین احداث شده است.

خبرگزری رویترز در این باره نوشته بود، این کارگاه از ماشین‌های تأسیسات بسته شده کرج - که پیش‌تر اقدامی خرابکارانه از سوی عوامل خارجی در آن انجام شده بود - استفاده می‌کند. این کارگاه می‌تواند قطعات لازم برای تولید سانتریفیوژهای پیشرفته را بسازد.

گروسی در این کنفرانس خبری گفت که این کارگاه در یکی از "راهروهای" تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم راه‌اندازی شده است. دیپلمات‌ها می‌گویند که این کارگاه تقریبا سه طبقه در زیر زمین دارد.

در پی این، نور نیوز درباره انتقال کارگاه تولید سانتریفیوژها به زیر زمین نوشت: در طول چند سال اخیر و در سایه عدم حساسیت و کم‌توجهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به وظایف صیانت خود برخی اقدامات شرورانه که رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی مسئولیت آن را پذیرفت، موجب وارد شدن خسارت‌هایی به تاسیسات هسته‌ای کشورمان شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز قبلا اعلام کرده بود که به دلیل عملیات تروریستی که علیه مجتمع تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم و بخش مهمی از ماشین‌های تولید قطعات سانتریفیوژ را به مکان امن‌تری جابه‌جا کردیم.

️نور نیوز ادامه داد: در طول چند سال اخیر و در سایه عدم حساسیت و کم‌توجهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به ضرورت ایفای نقش مسئولانه در حوزه صیانت از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورها، برخی اقدامات شرورانه که رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی مسئولیت آن را پذیرفت، موجب وارد شدن خسارت‌هایی به تاسیسات هسته‌ای کشورمان شد.

در گزارش نورنیوز همچنین مطرح شد: اقدام سازمان انرژی اتمی کشورمان در زمینه افزایش ضریب حفاظتی کارگاه های تولید سانتریفیوژ که با استفاده از اصول پدافند غیر عامل صورت گرفته در شرایطی دنبال شده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به انجام وظایف صیانتی خود کوتاهی کرده است. اتخاذ این رویکرد که با اطلاع آژانس انجام شده پاسخی طبیعی در برابر شرارت‌هایی است که هدف آن ضربه زدن به فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران است.

کد خبر 677133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    1 0
    سلام عجب زمانه ای شده رطب خور میگه رطب نخور این رژیم قاتل و کودک کش که خود دارای صدها کلاهک هسته ای است ودرسایه حمایت های اروپا و آمریکا اجازه ای به آژانس انرژی اتمی برای بازرسی تا سیسات اتمی خود را نمی دهد وعضو ان پی تی نیست برای ایران تعیین تکلیف می کند .