وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، درباره تحولات مذاکرات با ایران و همچنین جنگ اوکراین گفتگو کرد.

بلینکن آل ثانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر بامداد سه‌شنبه به‌صورت تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه قطر ضمن اعلام این خبر، در بیانیه‌ای گفت: «وزیر خارجه با همتای آمریکایی خود درباره تحولات توافق هسته‌ای با ایران گفتگو کرد».

شبکه «الجزیره» در این‌باره گزارش داد: «محمد بن عبدالرحمن و بلینکن در مورد تحولات بحران اوکراین و عملیات نظامی روسیه صحبت کردند».

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه قطر و آمریکا همچنین به بررسی تحولات افغانستان پرداختند.

محمد بن عبدالرحمن پیش از این نیز با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و برخی مسائل دوجانبه گفتگو کرده بود. 

وی پیش از آن نیز با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران تلفنی گفت‌وگو و جدیدترین تحولات مربوط به مذاکرات با ایران در وین را بررسی کرده بود.

این رایزنی‌های وزیر خارجه قطر در پی سفر اخیر امیر این کشور به تهران و دیدار وی با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

اندیشکده آمریکایی واشنگتن درگزارشی به تحلیل سفر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که روز پنج شنبه به ایران سفر کرده بود، اشاره کرد و نوشت که احتمالاً وی به دنبال ایفای نقش در احیای توافق هسته‌ای و جلب کمک ایران برای پذیرایی از طرفداران جام جهانی در اواخر سال جاری خواهد بود.

کد خبر 676991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha