جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همبرگر یکی از آن غذا‌های محبوب کودکان و بزرگ‌تر‌هاست که معمولا خوردن آن بیشتر در رستوران‌های فست‌فود میسر است.

در واقع همبرگر یکی از قدیمی‌ترین انواع ساندویچ است که شهرتی جهانی دارد و مردم همه کشور‌ها آن را می‌شناسند.

این در حالی است که با توجه به اینکه این غذا با استفاده از گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود، امکان آلودگی و تقلب در آماده کردن آن زیاد است.

برای مثال تعداد معدودی از رستوران‌ها به جای گوشت چرخ‌کرده از ضایعات گوشت و مواد دیگری استفاده می‌کنند که ارزش غذایی نداشته و تنها طعم آنها به کمک ادویه‌ها مطبوع می‌شود.

این در حالی است که می‌توان به راحتی در خانه نیز همبرگر سالم و بهداشتی تهیه کرد. اما در صورتی که برای تهیه همبرگر در خانه وقت کافی ندارید انواع همبرگر آماده در بازار موجود است.

البته باید  محصولاتی را خریداری کرد که شناخته شده و دارای پروانه تولید باشند.
همبرگر‌های آماده تنها به سرخ کردن در فر،مایکروفر یا ماهیتابه نیاز دارند و به وسیله آنها می‌توان ظرف مدت چند دقیقه یک ساندویچ همبرگر تهیه کرد.

اما در صورتی که از این محصولات استفاده می‌کنید، حتما به نشان استاندارد، کد بهداشتی و شماره ثبت آنها توجه داشته باشید و به هیچ عنوان از محصولات تاریخ گذشته استفاده نکنید چون مصمومیت غذایی با این محصول می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

البته توصیه کارشناسان همواره بر این است که همیشه از محصولات خانگی و
دست پخت کدبانوی خانه استفاده شود که هم ارزش غذایی بیشتری دارند و هم سالم و بهداشتی بوده و مواد به کار رفته در تهیه آنها مشخص است.

اما در صورتی که زمانی برای این کار وجود ندارد، رفتن به رستوران یا استفاده از همبرگر‌های آماده گزینه‌های بعدی است.

گفتنی است که اخیرا برخی شرکت‌ها انواع دیگری از محصولات مشابه همبرگر نظیر مرغ‌برگر، میگو‌برگر و فیش‌برگر را تولید و روانه بازار کرده‌اند که در صورت توصیه پزشکی مبنی بر پرهیز از مصرف گوشت قرمز، می‌توان از آنها استفاده کرد

کد خبر 67697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز