بر اساس اسناد نظراتی با شرکت مادر گروه رسانه و فناوری ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تا حدی مجبور است خود را در رسانه‌های اجتماعی محدود کند، حتی اگر ایلان ماسک ممنوعیت او در توییتر را لغو کند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ترامپ موظف است ابتدا در Truth Social، شبکه اجتماعی جدیدی که از آن حمایت می‌کند، چیزی را پست کند و نمی‌تواند به مدت ۶ ساعت همان محتوا را در یک سایت رسانه اجتماعی دیگر نشر دهد. پس از ۶ ساعت، او مجاز خواهد بود بر اساس قرارداد، در هر سایتی که به آن دسترسی دارد، مطلبی را پست کند.

این سیاست ۶ ساعته بیشتر بر استفاده ترامپ از توییتر تأثیر می‌گذارد؛ البته اگر به او اجازه داده شود تحت مالکیت احتمالی ماسک به این پلتفرم بازگردد.

در این پرونده افزوده شده است که ترامپ همچنان آزاد است در هر زمانی از یک حساب شخصی درباره پیام‌های سیاسی، جمع‌آوری کمک‌های سیاسی یا تلاش‌های برای خروج از رای در هر پلتفرمی پست بگذارد که می‌تواند در صورت نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ به او آزادی عمل بدهد.

Digital World Acquisition قراردادی برای تصاحب گروه رسانه و فناوری ترامپ که مالک Truth Social است، دارد.

توییتر در ژانویه ۲۰۲۱ به دنبال حمله هواداران به ساختمان کنگره آمریکا، ترامپ را برای همیشه از این پلتفرم تعلیق کرد. این شرکت گفت که این تصمیم را پس از شورش ۶ ژانویه به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت گرفته است.

ترامپ یک توییترباز قهار بود و در آن زمان بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده در این پلتفرم داشت.

بیشتر بخوانید:

او گفته است که حتی اگر دعوت شود به توییتر بازنخواهد گشت، اما سی‌ان‌بی‌سی پیش‌تر گزارش داده بود که برخی از نزدیکان او می‌گویند که انتظار دارند ترامپ در هر صورت به این پلتفرم بازگردد.

کد خبر 676943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha