مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

چمدان پلی کربنات و آلومینیومی چمدان های سخت و محکمی هستند که در مقابل ضربات بیرونی مقاومت میکنند، اما کدام یک بهتر است؟

چمدان پلی کربنات بهتر است یا آلومینیومی؟

اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید، مطمئنا اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، تهیه یک چمدان مقاوم و جادار است. چمدان از مواد مختلفی از جمله پلی کربنات، پلی پروپیلن، تیتانیوم پلاستیک، آلومینیوم و ABS  تولید می‌شود که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند، اما از بین همه این مدل ها چمدان پلی کربنات به‌خاطر انعطاف‌پذیری، جادار بودن و هم‌چنین تنوع در رنگ و مدل، یک انتخاب عالی برای سفرهای طولانی مدت است. اگر استحکام و مقاومت چمدان برای شما در اولویت باشد، حتما بین خرید چمدان پلی کربنات و آلومینیومی در شک و تردید هستید. در این نوشته قصد داریم چمدان پلی کربنات را با چمدان آلومینیومی مقایسه کنیم، با ما همراه باشید.

چمدان پلی کربنات بهتر است یا آلومینیومی؟

امروزه انواع چمدان با مدل و جنس‌های مختلف در بازار عرضه می‌گردد. شما می‌توانید با توجه به نیازتان یک چمدان مناسب تهیه کنید. چمدان پلی کربنات و آلومینیومی، دو نمونه از چمدان‌های پرفروش در بازار به شمار می‌آیند که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصرفردی هستند. اگر قصد خرید یک چمدان خوب و باکیفیت را دارید، با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی‌های این دو چمدان آشنا کنیم:

  • چمدان پلی کربنات

چمدان پلی کربنات به‌خاطر انعطاف‌‎پذیری و تنوع رنگ از محبوبیت زیادی برخوردار است. پیش از خرید چمدان پلی کربنات ابتدا باید با خصوصیات این جنس آشنا شوید. ویژگی‌های این چمدان شامل موارد زیر است:

 بسیار بادوام است

چمدان پلی کربنات بسیار مقاوم است و به‌راحتی نمی‌شکند؛ هم‌چنین اگر به دلیل فشار، بخشی از چمدان دچار فرو رفتگی شود، دوباره به حالت اولیه برمی‌گردد. چمدان‌های پلی کربنات به‌خاطر انعطاف‌پذیری، در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و سال‌ها برای شما کار می‌کنند.

وزن سبکی دارد

چمدان پلی کربنات نسبت به مدل‌های ABS و پلی پروپیلن، دارای وزن سبک‌تری است؛ اما در مقایسه با چمدان‌های آلومینیومی سنگین وزن تر است. اگر به دنبال یک چمدان مقاوم و سبک می گردید، چمدان‌های  پلی کربنات بهترین انتخاب هستند.

عایق اشعه فرابنفش است

یکی از ویژگی‌های چمدان پلی کربنات این است که در برابر اشعه فرابنفش بسیار مقاوم است. اگر نگران هستید که رنگ‌ چمدان بعد از مدتی کدر شود، پیشنهاد می‌کنیم چمدان پلی کربنات بخرید.

تنوع در طرح و مدل

اگر از چمدان مشکی و قدیمی خود خسته شده‌اید و دوست دارید یک چمدان رنگی و با دوام داشته باشید، خرید این چمدان بهترین انتخاب است. این چمدان‌ها دارای طرح و رنگ‌های مختلفی هستند و شما می‌توانید  با توجه به سلیقه‌تان چمدان خود را انتخاب کنید.

چمدان آلومینیومی

  • چمدان آلومینیومی

چمدان آلومینیومی همان‌طور که از اسمش هم مشخص است، از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و به همین دلیل تنوع رنگی خاصی ندارد. چمدان‌های آلومینیومی مانند چمدان‌های پلی کربنات از مقاومت زیادی برخوردار هستند و در اثر ضربه نمی‌شکنند؛ البته به‌خاطر قیمت بالا معمولا از متریال باکیفیت در تولید آن استفاده نمی‌شوند. به همین دلیل اکثر چمدان‌های آلومینیومی موجود در بازار اصل نیستند.

نکات مهم هنگام خرید چمدان

اگر قصد خرید چمدان را دارید، حتما به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید یک خرید خوب داشته باشید:

  • اولین قدم برای خرید چمدان، مشخص کردن سقف بودجه است. انواع چمدان با کیفیت و قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. اگر کیفیت چمدان برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم سراغ مدل‌های ارزان قیمت نروید. چمدان‌های پلی کربنات یکی از باکیفیت‌ترین چمدان‌های موجود در بازار هستند که نسبت به مدل‌های دیگر قیمت بالایی دارند؛ اما به‌خاطر دوام بالا، ارزش هزینه کردن را خواهند داشت.
  • حتما در زمان خرید به سایز چمدان توجه کنید. اگر مجرد هستید یا به‌خاطر شغل‌تان مجبور هستید اکثرا تنها سفر کنید، باید سراغ چمدان‌های تک‌نفره بروید؛ اما اگر قصد سفر طولانی مدت را دارید، باید مدل‌های جادار خریداری کنید. چمدان پلی کربنات بسیار جادار است و شما می‌توانید تمام وسایل مورد نیاز خود را داخل یک چمدان قرار دهید.
  • یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید، توجه به چرخ‌های چمدان است. حتما بررسی کنید که چمدان دارای چهار چرخ یا دو چرخ باشد؛ البته نمونه‌های بدون چرخ هم در بازار وجود دارد که حمل آن‌‎ها بسیار سخت است. چمدان‌های پلی کربنات دارای چهار چرخ نشکن هستند که باعث می‌شود حمل چمدان را راحت‌تر کند. هم‌چنین به‌خاطر جنس باکیفیت چرخ‌ها، در صورت سنگین شدن چمدان هیچ مشکلی در چرخ‌ها ایجاد نمی‌شود.
  • ممکن است به هر دلیلی چمدان شما حین سفر کثیف شود و نیاز به شستن داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما به قابل شستشو بودن آن توجه کنید. این چمدان دارای آستری ضد آب است و به‌راحتی شسته می‌شود.
  • دسته چمدان یکی از معیارهای مهم است که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. دسته چمدان باید باکیفیت باشد؛ در غیر این صورت در زمان جابه‌جایی خیلی زود می‌شکند.
  • حتما در زمان خرید به داشتن ترمز و فرمان چمدان دقت کنید. برخی از چمدان‌ها دارای فرمان هستند و شما با کمک آن می‌توانید چمدان را بدون بلند کردن راحت جابه‌جا کنید. هم‌چنین داشتن ترمز در چرخ‌های جلو، مانع از حرکت چمدان در مواقع غیر ضروری می‌شود.
  • جهت خرید چمدان پلی کربنات حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه‌های معتبر، چمدان‌های باکیفیت را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. هم‌چنین خرید از مراکز فروش معتبر این اطمینان را به شما می‌دهد که کالای خوب و درجه یک را خریداری می‌کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم سراغ چمدان‌هایی بروید که تنوع رنگ‌بندی بالایی داشته باشند و بتوانید با توجه به سلیقه‌تان یک چمدان خوش‌رنگ و زیبا تهیه کنید؛ هم‌چنین اگر عاشق رنگ‌های روشن هستید حتما سراغ چمدان‌هایی بروید که قابلیت شستشو داشته باشند. چمدان پلی کربنات علاوه بر تنوع رنگ‌بندی، داری آستری قابل شستشو است و در صورت کثیف شدن به‌راحتی تمیز می‌شود.

خرید چمدان پلی کربنات باکیفیت

خرید چمدان پلی کربنات باکیفیت

در این مقاله چمدان‌های پلی کربنات را با چمدان آلومینیومی مقایسه کردیم. هم‌چنین به نکات مهم هنگام خرید چمدان پرداختیم. همان‌طور که عنوان شد، چمدان‌های پلی کربنات انعطاف‌پذیر و مقاوم هستند و به همین دلیل یک انتخاب عالی برای مسافرت محسوب می‌شوند. چمدان پلی کربنات یکی از باکیفیت‌ترین چمدان‌های موجود در بازار است. جهت خرید این چمدان، حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا خیال‌تان از کیفیت آن راحت باشد. فروشگاه کیف و چمدان پارک بگ به‌عنوان یکی از معتبرترین و قدیمی ترین عرضه‌کنندگان انواع چمدان با برندهای معتبر فعالیت می‌کند. جهت خرید چمدان پلی کربنات و سایر چمدان های جنس سخت می‌توانید به سایت پارک بگ مراجعه کرده و بعد از ثبت سفارش، در کوتاه‌ترین زمان در مقصد مورد نظر تحویل بگیرید.

کد خبر 676900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha